Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune Økonomiforvaltningen Københavns Ejendomme og Indkøb
Vindere
Valgt leverandør
(20.09.2018)
Linde Brandmateriel ApS
4000
Roskilde
Udbud af levering og service af brandmateriel, førstehjælpsmateriale, hjertestartere og ABDL-anlæg
Københavns Kommune Økonomiforvaltningen Københavns Ejendomme og Indkøb
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Martin Koopmann Jensen
E-mail: g17s@okf.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83389507.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kejd.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83389507.aspx
Del II: Genstand
Udbud af levering og service af brandmateriel, førstehjælpsmateriale, hjertestartere og ABDL-anlæg
Udbuddet omhandler en række ydelser forbundet til brandmateriel og førstehjælpsmateriale. Den primære ydelse er levering og service af brandmateriel som brandslukkere, slangevindere og brandtæpper. Aftalen indeholder derudover levering og optankning af førstehjælpskasser, levering og funktionskontrol af hjertestartere samt service af automatiske branddørslukningsanlæg (ABDL-anlæg).
Ordregiver har i bilag B til udbudsbetingelserne på baggrund af indkøbsdata fra 2016 estimeret en omsætning. Den vindende tilbudsgiver bør ikke forvente, at denne omsætning opnås indenfor den første del af kontraktsperioden, da flere af Københavns Kommunes institutioner skal have opsagt eksisterende aftaler på området. Kontrakten træder først i kræft pr. 1.1.2019, så de enkelte institutioner har tid til at få opsagt eksisterende aftaler. Ordregiver har ikke mandat til at opsige aftaler for institutionerne, men vil i samarbejde med repræsentanter fra forvaltningerne og den vindende tilbudsgiver arbejde henimod at få en så stor del af institutionerne som muligt over på rammeaftalen inden aftalens ikrafttrædelse. Samtidig vil Ordregiver i forbindelse med statusmøder rette henvendelse til institutioner, som ikke fremgår af oversigten over kunder. Den vindende tilbudsgiver kan derfor forvente en stigende omsætning henover aftalens løbetid.
Aftalen kan forlænges i 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedrørende løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 nr. 1, 2, 3 og 7 finder anvendelse.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk