Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218919&B=SOFARTSSTYRELSEN
Udbyder
Søfartsstyrelsen
Opdateringer
Med henvisning til udbud af PLC system, jf. udbudsbekendtgørelsen nr. 2018/S 178-403378, har Søfartsstyrelsen besluttet ikke at fuldende den igangværende tilbudsevaluering og at annullere udbuddet med henblik på snarligt genudbud.
Det har desværre vist sig, at kun 2 ud af i alt 5 tilbud er konditionsmæssige, bl.a. fordi der er taget forbehold overfor grundlæggende elementer i udbudsmateriale, hvilket ikke er muligt ifølge reglerne for EU-udbud. Samtidig bærer de modtagne tilbud præg af, at formidlingen af hvilke oplysninger tilbuddet med fordel bør indeholde til brug for tilbudsevalueringen kan forbedres, ligesom Søfartsstyrelsen mener, at de krav der stilles til det udbudte PLC system samt vedligeholdelse/support ligeledes kan formuleres tydeligere. Beslutningen om annullation med henblik på genudbud er således taget efter en samlet afvejning med henblik på at skabe mest mulig konkurrence og at sikre et klart og gennemsigtigt udbudsmateriale.
Søfartsstyrelsen forventer snarest at genudbyde ydelsen.
Søfartsstyrelsen skal naturligvis beklage den ulejlighed som annullationen har medført.
Aftale om køb og service af PLC system til styrelsens inspektionsfartøj I/F Poul Løwenørn
Søfartsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29831610
Fjordvænget 30
Korsør
4220
Danmark
Kontaktperson: Anette Stendahl Andersen
Telefon: +45 72196000
E-mail: udbud@dma.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.soefartsstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/355468
Del II: Genstand
Aftale om køb og service af PLC system til styrelsens inspektionsfartøj I/F Poul Løwenørn
Styrelsen ønsker af opgraderer sit PLC-system til nyt og tilsvarende system. Der vil være tale om et standardsystem, som skal kunne installeres om bord på skibet uden nogen større ændringer. Leverandøren skal desuden stå for den efterfølgende service/vedligehold af systemet.
Styrelsen ønsker af opgraderer sit PLC-system til nyt og tilsvarende system. Der vil være tale om et standardsystem, som skal kunne installeres om bord på skibet unde nogen større ændringer. Leverandøren skal desuden stå for den efterfølgende service/vedligehold af systemet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk