Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
ARGO I/S
Vindere
Vask og vedligehold af arbejdstøj til ARGO I/S
(05.12.2018)
A-vask A/S
Rugvænget 12
2630 Taastrup
Vask og vedligehold af arbejdstøj til ARGO I/S
ARGO I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
13507406
Håndværkervej 70
Roskilde
4000
Danmark
Kontaktperson: Inge Banke
Telefon: +45 46347508
E-mail: ibk@argo.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/91210476.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.argo.dk/
Del II: Genstand
Vask og vedligehold af arbejdstøj til ARGO I/S
ARGO I/S udbyder vask og vedligehold, herunder ugentlig afhentning og udbringning af ARGOs arbejdstøj til ca. 100 medarbejdere, som for størstedelens vedkommende udfører beskidt arbejde. Ydertøj (bukser, jakker mv.) er klasse 1 tøj, og har derfor særlige krav til håndtering, jf. udbudsmaterialet.
ARGO I/S har nu en ordning, hvor størsteparten af arbejdstøjet er lejet, hvor "udlejer" sørger for al håndtering (vask og vedligehold) af arbejdstøjet. Med nærværende udbud ønsker ARGO at ændre opgaveløsningen, hvorefter ARGO vil stå for indkøb af tøj. Nærværende udbud omhandler vask, service, herunder ugentlig afhentning og aflevering af ARGOs arbejdstøj. Tøjet skal fordeles på pt. 17 arbejdssteder (primært på genbrugspladser rundt på Sjælland). Ca. 40 personer skal have deres arbejdstøj lagt i personlige skabe på Håndværkervej 70, Roskilde, hvortil leverandøren har en fælles-nøgle. Løsning af denne vaskeriopgave samt servicen omkring er af yderste vigtighed for at ordregiver kan løse sine driftsopgaver. Derfor stilles der høje krav til driftsstabiliteten og samarbejdet med ARGO. Tøjet er beskidt, da ordregiver håndterer affald på henholdsvis genbrugspladser og lignende samt på Roskilde Kraftvarmeværk.
Leverandøren skal kunne tilbyde at påsætte navn + logo, jf. tilbudslisten. Ordregiver kan dog ikke sikre, at denne opgave tildeles vaskeriet, eller bliver løst via ordregivers indkøb af tøj, jf. udbudsmaterialet. Aftalen er 2-årig med mulighed for forlængelse 4 gange af 6 måneder, hvorefter aftalen med 4 forlængelser kan blive over en 4-årig periode.
Ordregiver, ikke leverandøren, kan forlænge 4 gange af 6 måneder. Såfremt kontrakten forlænges fuldtud vil udløb være den 14.3.2023. Forlængelse sker på uændrede vilkår.
Tilbud på påsætning af logo og firmanavn. Som det fremgår af tilbudslisten indgår beløbene ikke i tildelingen, idet ordregiver evt. køber påsætning af navn og logo via butikker, hvor tøjet indkøbes.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til det samlede udbudsmateriale.
Der henvises til det samlede udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke være tilstede.
Tilbudsgivere kan ikke være tilstede.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har vurderet, at indkøbet ikke kan opdeles uden det vil betyde store driftsmæssige ulemper for ordregiver, herunder et ekstra ressourceforbrug. Såfremt en tilbudsgiver anvender en underleverandør, vil ordregiver udelukkende have den daglige og overordnede kontakt til hovedleverandøren, uanset en del af opgaven udføres via underleverandør(er).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk