23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 191-431534
Offentliggjort
04.10.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Nordjylland

Linære acceleratorer og tilhørende udstyr


Region Nordjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Tania Sørensen
Telefon: +45 61137936
E-mail: taus@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Linære acceleratorer og tilhørende udstyr

Sagsnr.: U71101TUS18
II.1.2) Hoved-CPV-kode
31643100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der udbydes

- 3 lineære acceleratorer,

- 2 lineære acceleratorer som option,

- Alle nødvendige opgraderinger af eksisterende systemer og nødvendige licenser,

- Den nødvendige software og hardware opgradering af det eksisterende onkologi-informationssystem (OIS) og dosisplanlægningssystem (TPS),

- Funktionalitet til at udføre komparativ protondosisplaner,

- Aftale om hardware og software opgraderinger af IT-systemer for såvel de lineære acceleratorer som OIS og TPS,

- Udskiftning af afdelingens BrainLabs ExacTrac system med Robotics couch, der anvendes som patientpositioneringssystem enten alene eller i kombination med acceleratorernes indbyggede IGRT-systemer til den nyeste version af hardware og software.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der udbydes 3 lineære acceleratorer til Region Nordjylland, som betjener 6 m indbyggere. Der leveres cirka 22 000 eksterne strålefraktioner om året, hvoraf en stor del er billedvejledte højkonforme behandlinger med IMRT teknik. Det svarer til, at der i 2016 blev udarbejdet omkring 1 600 dosisplaner.

Løsningen i dette udbud skal indeholde den nyeste og bedste teknologi inden for strålebehandling.

Leverancen skal tillige omfatte samtlige nødvendige opgraderinger af eksisterende systemer og nødvendige licenser til effektiv planlægning og levering af den mest moderne, højkonforme og adaptive behandling rettidigt til alle regionens patienter således, at regionen også i årene fremover kan tilbyde behandlinger af højeste kvalitet. I leverancen er derfor også inkluderet den nødvendige software og hardware opgradering af det eksisterende onkologi-informationssystem (OIS) og dosisplanlægningssystem (TPS).

Idet der fremover skal udføres komparative protondosisplaner skal denne funktionalitet også inkluderes.

I udbuddet indgår også en aftale om hardware og software opgraderinger af IT-systemer for såvel de lineære acceleratorer som OIS og TPS for at sikre, at regionen fremadrettet kan tilbyde leverandørens mest avancerede, automatiserede og sikre behandlinger til patienterne.

Afdelingen anvender BrainLabs ExacTrac system med Robotics couch som patientpositioneringssystem enten alene eller i kombination med acceleratorernes indbyggede IGRT-systemer. Udbuddet omfatter derfor også en udskiftning af disse systemer til den nyeste version af hardware og software.

I 2020 flytter hovedparten af Aalborg Universitetshospital til det nyopførte Universitetshospital (NAU) i Aalborg Øst. Stråleterapien planlægges udflyttet gradvist gennem opdrift på NAU efterhånden som de 2 sidste acceleratorer på nuværende matrikel skal udskiftes – forventeligt i årene 2020-2023. Der udbydes derfor også optioner på disse acceleratorer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og funktionalitet, hardware / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og fumtionalitet, integration / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 25
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- Uddannelsesoptioner, jf. Vilkår for uddannelsesoptioner (Bilag 4) og pkt. 15,

- Serviceoptioner for både acceleratorer og non-gantry image guided system, jf. Vilkår for serviceoptioner (Bilag 5) og pkt. 19,

- Reservedele, jf. pkt. 5.3.3,

- Patient ID system jf. Kravspecifikation (Bilag 1),

- Mulighed for at erstatte standard MLC med HD_MLC til mindre læsioner,

- Samarbejdsaftale jf. Kravspecifikation (Bilag 1),

- 2 acceleratorer til NAU,

- 2 BrainLab Exacttrac system eller lignende til NAU,

- 2 LAP Apollo Next Generation laser systems eller lignende til NAU.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 042-091463
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Linære acceleratorer og tilhørende udstyr

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://www.erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

”Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4

Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/10/2018

Send til en kollega

0.047