Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=220557&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Offentligt udbud af kontrakt om levering af skibsløsning til Folkemødet 2019
(26.02.2019)
Viking Line Abp (VL)
Norragatan 4, PB 166
AX-22101 Mariehamn
Offentligt udbud af kontrakt om levering af skibsløsning til Folkemødet 2019
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
E-mail: SKI006@POLITI.DK
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Del II: Genstand
Offentligt udbud af kontrakt om levering af skibsløsning til Folkemødet 2019
Rigspolitiet udbyder Kontrakt om levering af skibsløsning til Folkemødet 2019.
Rigspolitiet udbyder Kontrakt om levering af skibsløsning til Folkemødet 2019. Skibsløsningen skal transportere personel, materiel og køretøjer fra Københavns Havn den 11.6.2019 med ankomst til Rønne Havn den 12.6.2019. Under Folkemødet skal skibsløsningen ligge ved Krydstogtkajen i Rønne og fungere som base for politiets personel, ca. 200 køretøjer (motorcykler, personbiler, busser, lastbiler mv.) og materiel indtil den 16.6.2019, hvor der sættes kurs mod Københavns Havn med ankomst den 17.6.2019. Skibsløsningen skal således være én samlet løsning, der opfylder Rigspolitiets behov.
Kontrakten omfatter:
— èn (1) obligatorisk option - levering af skibsløsning til Folkemødet 2020. Tilbudsgiver er forpligtet til at afgive tilbud på den obligatoriske option. Prisen på den obligatoriske option indgår i tilbudsevalueringen,
— fem (5) frivillige optioner, og tilbudsgiver er derfor ikke forpligtet til at afgive tilbud på disse. Et tilbud vil ikke blive betragtet som ukonditionsmæssigt, såfremt tilbudsgiver ikke tilbyder at levere en eller flere af nedenstående optioner.
Priserne for optionerne indgår ikke i tilbudsevalueringen.
1) Der skal være tv med adgang til tv-kanaler, herunder som minimum tv2 news, dr1 og tv2 i alle kahytter;
2) Der skal være adgang til tv-kanaler, herunder som minimum tv2 news, dr1 og tv2 i alle mødefaciliteter ogfælles opholdsrum;
3) Der skal være wifi-adgang med en 200/200 mbit-forbindelse til internettet i alle kahytter;
4) Der skal være wifi-adgang med en 200/200 mbit-forbindelse til internettet på vogndækket;
5) Der skal være et kaldeanlæg (som kan anvendes til at informere alle ombord på skibsløsningen samtidig) til rådighed ombord på skibsløsningen.
Såfremt tilbudsgiver støtter sig på andre enheders formåen for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen, kræver Rigspolitiet, at den/de enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive en samlet årsomsætning for de seneste tre (3) disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har været etableret i hele perioden.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers samlede årsomsætning er mindst 10 000 000 DKK i hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har været etableret i hele perioden.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Rigspolitiet har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 i anvendelse i dette udbud.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiverne er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk