Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
EU-udbud vedrørende vask/leje af beklædning til træning, sundheds- og plejesektoren samt leje af beklædning til rengøring til i Aalborg og Brønderslev Kommuner
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189420
Rantzausgade 4, 2. sal
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Britt Lotzfeldt
Telefon: +45 99314684
E-mail: udbud@aalborg.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
29189501
Ny Rådhusplads 1
Brønderslev
9700
Danmark
Kontaktperson: Britt Lotzfeldt
Telefon: +45 99314684
E-mail: udbud@aalborg.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bronderslev.dk/Borger.aspx
Del II: Genstand
EU-udbud vedrørende vask/leje af beklædning til træning, sundheds- og plejesektoren samt leje af beklædning til rengøring til i Aalborg og Brønderslev Kommuner
Nærværende udbud vedrører vask/leje af beklædning til sundheds- og plejesektoren i Aalborg og Brønderslev Kommuner samt Træningsenheden i Aalborg Kommune (herefter benævnt Ordregiver). Udbuddet omfatter derudover leje af beklædning til Rengøringsenheden i Aalborg Kommunes Ældre- og Handicapforvaltning. For alle disse enheder ønskes der adgang til et elektronisk system til håndtering af diverse opgaver ifm. styring og optimering af beklædningsordningen.
Aalborg.
Nærværende udbud vedrører vask/leje af beklædning til sundheds- og plejesektoren i Aalborg og Brønderslev Kommuner samt Træningsenheden i Aalborg Kommune (herefter benævnt Ordregiver). Udbuddet omfatter derudover leje af beklædning til Rengøringsenheden i Aalborg Kommunes Ældre- og Handicapforvaltning. For alle disse enheder ønskes der adgang til et elektronisk system til håndtering af diverse opgaver ifm. styring og optimering af beklædningsordningen.
Logo tryk på overdele til Træningsenheden Aalborg Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Økonomisk og finansiel formåen: Oplysninger om, hvorvidt Tilbudsgiver lever op til følgende krav, som Ordregiver har fastsat til økonomisk og finansiel formåen i medfør af udbudslovens § 140, stk. 1, nr. 2, jf. ESPD del lV. B:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
- Soliditetsgrad på minimum 30% i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
- Teknisk og/eller faglig formåen: Oplysninger om, hvorvidt Tilbudsgiver lever op til følgende krav, som Ordregiver har fastsat til teknisk og/eller faglig formåen i medfør af udbudslovens § 140, stk. 1, nr. 3, jf. ESPD del lV. C.
- Referencer:
Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af mindst 2 og maksimalt 3 sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, uden væsentlige reklamationer gående på kvalitet og sikring af at der er tilstrækkeligt tøj til stede til den enkelte medarbejder. Der skal være beskrivelse af leverancerne, leveringsperioden og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse.
Ved sammenlignelige leverancer forstås aftaler inden for samme fagområde (beklædningsordning for sundheds- og plejesektoren) og inden for samme størrelse kunder. Det er uden betydning om referencerne er til offentlige eller private virksomheder.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde Ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af kontrakten, jf. Kontraktbilag E Arbejdsklausuler.
Del IV: Procedure
Aalborg.
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Efter udløb af kontrakten, forventeligt efter 6 år.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk