Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Indkøbsfællesskabet IFIRS
Vindere
3D-printer
(15.05.2019)
TRUMPF Maskin AB
Box 606
44117 Alingsås
3D-printer til videnscenter
Indkøbsfællesskabet IFIRS
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55960410
Skovvangen 28
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Michelle Buck
E-mail: mah@ifirs.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/93105736.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.ifirs.dk/
Del II: Genstand
3D-printer til videnscenter
Indkøbsfællesskabet IFIRS udbyder på vegne af Syddansk Erhvervsskole en kontrakt vedrørende indkøb af metal 3D-printer.
3D-printeren skal installeres på Herningsholm Erhvervsskole, som er en del af samarbejdet om etablering af et nationalt videnscenter inden for automatik- og robotteknologi.
Kontrakten omfatter både implementering, uddannelse, materialer, kvalitet, løbende service, herunder opdateringer af software mv.
Udbuddet gennemgøres som udbud med forhandling jf. udbudslovens § § 61-66, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere, som ordregiver opfordrer hertil kan afgive tilbud.
Den anslåede værdi er alene et estimat.
Kontrakten kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Ordregiver har til hensigt at opfordre 3 ansøgere til at afgive tilbud.
Udvælgelsen af de bedste egnede virksomheder vil ske på baggrund af en samlet vurdering ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier:
Udvælgelse blandt de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.4). Ved vurdering heraf tillægges det betydning, at referencerne illustrerer erfaring med levering, implementering og servicering af metal 3D-printere.
Ansøger opfordres derfor til i ESPD Del V at beskrive, hvorfor de angivne referencer er sammenlignelige med den udbudte vare.
Ordregiver ønsker tilbud på option vedr. levering af ATEX godkendt støvsuger og nitrogen generator.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142,
- Ansøger skal afgive en erklæring vedr. forsikring i ESPD'ens del IV,
- Ansøger skal bekræfte at besidde en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring ved kontraktens start med en forsikringssum på 10 000 000 DKK. Dette skal bekræftes i ESPD'ens del IV,
- Ansøger skal dokumentere en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring. Gyldig dokumentation består af et gyldigt forsikringscertifikat udstedt af Ansøgers forsikringsselskab eller en underskreven erklæring fra Ansøgers forsikringsselskab, hvori forsikringsselskabet indestår for at forsikringen kan blive tegnet ved aftalestart.
Forsikringssummen skal fremgå af erklæringen.
Mindstekrav: Forsikringssum på 10 000 000 DKK.
Ansøger skal anføre maksimalt 5 og minimum 3 referencer vedrørende levering af metal 3D-printer leveret de seneste 5 år, hvor leverancens omfang minder om ordregivers forhold. Der ønskes beskrevet:
— Beskrivelse af det leverede produkt, herunder også beskrivelse af service,
— Startdato og slutdato,
— Modtager (Kunden).
Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Uanset om ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formen, kan der maksimalt angives 5 referencer pr. ansøger. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.
- Minimumskrav: Referencen skal angå levering af metal 3D-printer samt efterfølgende service heraf,
- Minimumskrav: Referencen skal være udført inden for de seneste 3 år,
- Minimumskrav: Referencen skal have en værdi på minimum 1 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk