Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=nizboniamr
Udbyder
Boligforeningen 3B v/KAB
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 25-03-2019
Time: 23:59
Læses:
Dato: 29-03-2019
Time: 23:59
IV.2.6)
Placering af det tekst, der skal ændres:Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
I stedet for:
Dato: 23-06-2019
Læses:
Dato: 27-06-2019
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 26-03-2019
Time: 00:00
Læses:
Dato: 30-03-2019
Time: 00:00
Udbud af vaskeridrift
Boligforeningen 3B v/KAB
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
31 39 44 14
Vester Voldgade 17
København
1552
Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Pedersen
E-mail: Camilla.bjoerslev@dlapiper.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.3b.dk/
Del II: Genstand
Udbud af vaskeridrift
Nærværende udbud omhandler indkøb af vaskerifaciliter til det vaskeri, som netop nu er under opførelse i Toftegård Sønderlundsvej 22A, 2730 Herlev. Ordregiver ønsker at modtage 2 sideordnede tilbud på 2 forskellige løsninger på levering og service af vaskeriet.
Ved henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2 forstås følgende:
- Løsningsmetode 1: Tilbud på levering af vaskeriudstyr samt option på servicekontrakt,
- Løsningsmetode 2: Tilbud på levering af brugerbetalt totalservicevaskeri.
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på begge løsninger. Ordregiver er dermed forpligtet til at afvise en tilbudsgiver, der kun afleverer tilbud på én af løsningerne. De forskellige løsningsmetoder er nærmere omtalt i udbudsmaterialet.
Boligforeningen 3B's afdeling 1011 og 1041 - Toftegård og Toftegård Tag er beliggende på Gåseholmvej 59, 2730 Herlev
Nærværende udbud omhandler indkøb af vaskerifaciliter til det vaskeri, som netop nu er under opførelse i Toftegård og Toftegård Tag, Sønderlundsvej 22A, 2730 Herlev. Ordregiver ønsker at modtage 2 sideordnede tilbud på levering og service af vaskeriet. I det følgende vil de 2 tilbud blive refereret til som henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2.
Ved henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2 forstås følgende:
- Løsningsmetode 1: Tilbud på levering af vaskeriudstyr samt option på servicekontrakt,
- Løsningsmetode 2: Tilbud på levering af totalservicevaskeri.
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på begge løsninger. Ordregiver er dermed forpligtet til at afvise en tilbudsgiver, der kun afleverer tilbud på én af løsningerne.
Kravene til ydelserne er deltaljeret i kravspecifikation for løsningsmetode 1 (Bilag 2) og kravspecifikation for løsningsmetode 2 (Bilag 3). Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Tilbuddet vedrørende Løsningsmetode 1, som hovedsageligt vedrører levering og installation af vaskeriudstyr, skal indeholde en option på en servicekontrakt, som skal løbe over en 10-årig periode. De nærmere krav og ønsker til servicekontrakten fremgår af Bilag 2, Kravsspecifikation for løsningsmetode 1, afsnit 9-10.
Såfremt Ordregiver vælger at benytte sig af optionen vedrørende servicekontrakten, vil en sådan aftale blive indgået på baggrund af de vilkår, som fremgår af Bilag 5, Udkast til tillægskontrakt for løsningsmetode 1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I forbindelse med tilbudsafgivelse skal tilbudsgiver oplyse følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- Egenkapitalens størrelse pr. år i de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Oplysningerne skal angives i ESPD’ets del IV, B.
Mindstekrav:
- Tilbudsgiver skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i de sidste tre (3) afsluttede regnskabsår,
- Tilbudsgivere der har eksisteret i mindre end 3 regnskabsår, skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i dét eller de afsluttede regnskabsår virksomheden har eksisteret. Har virksomheden endnu ikke afsluttet 1 regnskabsår, skal tilbudsgiver have en positiv egenkapital på tidspunktet for tilbuddets aflevering.
I forbindelse med tilbudsafgivelse skal tilbudsgiver oplyse følgende om teknisk og faglig formåen:
- En referenceliste med 3 opgaver af samme karakter som det udbudte, som tilbudsgiver har udført i de seneste 3 år.
Oplysningerne skal angives i ESPD’ets del IV, C.
Med formuleringen opgaver af samme karakter som det udbudte forstås enten levering af vaskeriudstyr inkl. serviceaftale på løbende service af maskinerne og/eller referencer på etablering og drift af vaskerier, herunder levering, installation, montering, drift, vedligehold, administration samt løbende service af vaskerier.
Mindstekrav:
- Tilbudsgiver skal oplyse mindst 3 referencer på opgaver af samme karakter som det udbudte. Referencerne må maksimalt være 3 år gamle.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside for nærmere information.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk