Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Vand A/S
Vindere
EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg
(17.05.2019)
NISSEN energy a/s
Godthåbsvej 1
8660 Skanderborg
EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg
Aarhus Vand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32562361
Gunnar Clausens Vej 34
Viby J
8260
Danmark
Kontaktperson: Laila Krenchel
Telefon: +45 56403747
E-mail: lhkl@cowi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/homepage
Del II: Genstand
EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg
Udbuddet omfatter projektering, opbygning, levering, montering og indkøring af 1 stk. nyt komplet gasmotoranlæg inklusive kølevands- og røggassystem, gasrensning, kontroltavler, kabler mv.
Anlægget skal være indbygget i en ny container/let bygning og anbringes udenfor nuværende gasmotorbygning.
Anlægget skal kunne køre sammen med den eksisterende lidt mindre gasmotor ved tilslutning til det eksisterende varmesystem, der leverer varme til rådnetanke og driftsbygninger på renseanlægget.
Den eksisterende gasmotor, der er placeret i separat rum i gasmotorbygningen, skal bibeholdes.
Århus, Viby
Udbuddet omfatter projektering, opbygning, levering, montering og indkøring af 1 stk. nyt komplet gasmotoranlæg inklusive kølevands- og røggassystem, gasrensning, kontroltavler, kabler mv.
Anlægget skal være indbygget i en ny container/let bygning og anbringes udenfor nuværende gasmotorbygning.
Anlægget skal kunne køre sammen med den eksisterende lidt mindre gasmotor ved tilslutning til det eksisterende varmesystem, der leverer varme til rådnetanke og driftsbygninger på renseanlægget.
Den eksisterende gasmotor, der er placeret i separat rum i gasmotorbygningen, skal bibeholdes.
Leverandøen skal stille med en service- og vedligeholdelseskontrakt, som er gældende i en periode på 10 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ikke relevant
1) Nettoomsætning for de seneste 2 afsluttede regnskabsår;
2) Egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
1) Det er et mindstekrav, at omsætningen i hvert af de 2 afsluttede regnskabsår er på minimum 7 000 000 DKK.
Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år eller såfremt tilbudsgiver endnu ikke har afsluttet et regnskabsår på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, er det et mindstekrav, at tilbudsgiver fremsender relevant dokumentation for økonomisk og finansiel formåen ved at basere sig på andre enheders formåen;
2) Det er et mindstekrav, at egenkapitalen i hvert af de 2 afsluttende regnskabsår er positiv.
Referenceliste
Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af mindst 3 og højest 5 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år, med beskrivelse af leverancen, tidspunktet for leverancen, kontraktsummens størrelse og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med tlf. nr. og/eller e-mail.
Ved sammenlignelige referencer forstås ydelser indeholdende levering og indkøring af komplette biogas drevne motoranlæg i samme størrelsesorden som i nærværende udbud.
Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 1 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen, eksempelvis ved dokumentation af de hidtil opnåede referencer i tilbudsgivers eksistensperiode eller fremsende relevant dokumentation for teknisk og/eller faglig formåen ved at basere sig på andre enheders formåen.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
De absolutte klagefrister følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet
udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk