Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/453287c3-ac71-4441-8325-a476bac70cfa/publicMaterial
Udbyder
Forsvarsministeriets materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
Rammeaftale vedrørende levering af ildslukkere
(20.08.2019)
Falck Assistance A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København
Ildslukkere til forsvaret
Forsvarsministeriets materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Per Christiansen
Telefon: +45 72814226
E-mail: fmi-id-slu06@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/453287c3-ac71-4441-8325-a476bac70cfa/homepage
Del II: Genstand
Ildslukkere til forsvaret
Levering af ildslukkere til Forsvarets forskellige lokationer i Danmark
Hele Danmark
Forsvaret ønsker at anskaffe ildslukkere til brug for brandberedskab på de forskellige lokationer, fortrinsvis i Danmark, såsom i kontorbygninger, hangarer, på værksteder, i containere og lignende.
Kategorien af ildslukkere omfatter vand ildslukkere, skum ildslukkere pulver ildslukkere og CO 2, ildslukkere. Leverandøren skal løbende kunne levere CE mærket og DS/EN 3 godkendte produkter som, Vandildslukkere 9 liter, Skum ildslukkere 9 liter, Pulver ildslukkere 2 kg, 6 kg og 12 kg samt CO 2 ildslukkere 5 kg. Leverandøren skal kunne levere reservedele til CO 2 ildslukkere, og hvis behovet opstår reservedele til Pulver ildslukkere og Vand ildslukkere. Leverandøren skal kunne tilbyde genopfyldning/ombytning af de ovenfor nævnte ildslukkere når disse enten har været anvendt eller skal have udført det periodiske eftersyn (5 år eller 10 år). Leverandøren skal kunne levere ildslukkere til undervisning/øvelsesbrug i de ovenstående kategorier og størrelser. Da Forsvaret har eget CO 2 påfyldningsanlæg skal leverandøren efter behov kunne undervise teknikere i hvordan der skal foretages 10 års eftersyn og påfyldning af CO 2 ildslukkerne.
Aftalen indgås af FMI. Alle divisioner af Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark som er underlagt forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at benytte aftalen. Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling i delkontrakter vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås med en kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten.Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Rammeaftalen skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til bilag B i rammeaftalen for yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at ansøger anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at ansøger opfylder de minimumskrav til egnethed, der er anført i § 140, jf. pkt. III.1.2) og III.1.3). Ansøger og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder skal anvende den elektroniske version af ESPD. FMI har udarbejdet et ESPD (en XML-fil), der er tilgængelig i Ethics-webportalen. FMI vil stærkt opfordre ansøger til at anvende denne XML-fil ved udfyldelse af ESPD'et. Ansøger skal uploade denne XML-fil til websitet https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome hvor ESPD'et kan blive udfyldt og senere eksporteret. Der kan ikke anvendes andre versioner end dette ESPD. Før tildeling af kontrakten stiller FMI krav om, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. lovens § § 151-155. Såfremt en ansøger baserer sig på andre enheders formåen, jf. pkt. III.1.2 og III.1.3, skal ansøger på anmodning afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøger kan disponere over den nødvendige tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation, kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i Ethics), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. FMI vil stærkt opfordre ansøger til at anvende denne skabelon. Det understreges dog, at det alene er ansøgers ansvar at sørge for, at de afgivne oplysninger overholder kravene. FMI er forpligtet til at udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre at ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til § 3 i den danske lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 Klagenævnet for Udbud (findes på www.retsinformation.dk), følgende frister for at indgive en klage ved:
Klager skal i henhold til § 7 (2), i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Journal for den Europæiske Union (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen);
2) 30 kalenderdage begyndende dagen efter den ordregivende myndighed har meddelt de bydende i spørgsmål, at den ordregivende myndighed har indgået en kontrakt baseret på en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at anmeldelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder begynder dagen efter den ordregivende myndighed har sendt meddelelse til de ansøgerne /tilbudsgivere involveret, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf. § 2 (2) eller § 171 (4), i lov om offentlige indkøb, forudsat at anmeldelsen omfattede en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
4) 20 kalenderdage begynder dagen efter den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om beslutning at opretholde kontrakten, jfr. § 185 (2) i lov om offentlige indkøb.
Klageren skal underrette ordregivende myndighed om den klage skriftligt senest samtidig med indgivelse af klagen til Klagenævnet for Udbud om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. ved § 6 (4), i lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt det er anmodet om, at appellen gives opsættende virkning, jfr. § 12 (1) i nævnte akt.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i afsnit VI.4.1.Klagenævnet for Udbud egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internet adressen angivet i afsnit VI.4.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk