Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Konsulentbistand til modernisering af Grønlands politis flåde
(09.04.2019)
OSK-ShipTech A/S
Balticagade 15 C, 2. tv.
8000 Aarhus C
Konsulentbistand til Grøndlands politi vedr. flåde og maritime forhold
Rigspolitiet
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Morten Jacobsen
Telefon: +45 91357679
E-mail: mja032@politi.dk
NUTS-kode: DKZ
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.politi.dk
Del II: Genstand
Konsulentbistand til Grøndlands politi vedr. flåde og maritime forhold
Politiet ønsker at indkøbe konsulentbistand forud for en modernisering af Grønlands politis flåde. Opgaven omfatter blandt andet bistand til kravspecificering og løbende bistand i forbindelse med et fremtidigt udbud. Opgaven forudsætter at leverandøren har et indgående kendskab til de særlige grønlandsforhold i relation til søfart og maritime samt arktiske forhold.
Politiet ønsker at indkøbe konsulentbistand forud for en modernisering af Grønlands politis flåde. Opgaven omfatter blandt andet bistand til kravspecificering og løbende bistand i forbindelse med et fremtidigt udbud. Opgaven forudsætter at leverandøren har et indgående kendskab til de særlige grønlandsforhold i relation til søfart og maritime samt arktiske forhold. Leverandøren skal desuden have indgående kendskab til de relevante regler.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
På baggrund af en afsøgning af markedet er det efter Rigspolitiets bedste skøn alene den nævnte leverandør, som er i besiddelse af den knowhow, som er nødvendig for at udføre opgaven. Dette skyldes navnlig behovet for et indgående kendskab til de grønlandske forhold i kombinationen med behovet for kendskab til skib- og søfartsforhold mv. På baggrund af disse forhold er det Rigspolitiets vurdering, at kontrakten falder ind under bestemmelsen i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, og på den baggrund kan gennemføres som udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, da opgaven kun kan udføres af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Konsulentbistand til modernisering af Grønlands politis flåde
24221768
Balticagade 15 C, 2. tv.
Aarhus C
8000
Danmark
Telefon: +45 86178099
E-mail: mail@osk-shiptech.com
NUTS-kode: DK0
Internetadresse: http://osk-shiptech.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk