Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=231796&B=SOROE
Udbyder
Sorø Kommune
Vindere
Levering af tøjvask til visiterede borgere på plejecentre
(27.06.2019)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Levering af tøjvask til visiterede borgere i eget hjem
(27.06.2019)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
Levering af tøjvask til visiterede borgere
Sorø Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189994
Rådhusvej 8
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Debbie Sørensen
Telefon: +45 57586069
E-mail: indkob@soroe.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://soroe.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/68177
Del II: Genstand
Levering af tøjvask til visiterede borgere
Udbuddet vedrører levering af vaskeriydelser af tøj og linned til visiterede borgere i eget hjem samt borgere på plejecentre til Sorø Kommune. Ydelsen omfatter: afhentning af snavset vasketøj, vask, tørring, sammenlægning og pakning af rent tøj, samt levering af rent tøj til borgeren.
Levering af tøjvask til visiterede borgere i eget hjem
Sorø Kommune
Levering af vaskeriydelser til visiterede borgere i eget hjem.
For at sikre borgerens frie valgmulighed på området, ønsker Sorø Kommune, at indgå aftale med 2
Leverandører.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Kontrakten tildeles de 2 leverandører med den bedste pris, således at borgeren har mulighed for frit at vælge deres foretrukne leverandør. (Lov om Social Service § 83).
Levering af tøjvask til visiterede borgere på plejecentre
Sorø Kommune
Levering af vaskeriydelser til visiterede borgere på plejecentre.
Sorø Kommune ønsker at indgå aftale med en Leverandør da denne aftale ikke er omfattet af fritvalgsområdet.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelsesgrunde Afsnit A”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelsesgrunde Afsnit B, C og D”):
1) Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1;
2) Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2;
3) Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3;
4) Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4;
5) Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5;
6) Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6;
7) Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige Myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
1) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt fratrukket immaterielle aktiver) på mindst 15%;
2) Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital.
1) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt fratrukket immaterielle aktiver) på mindst 15%;
2) Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
1)Tilbudsgiver skal angive mindst 3 og højst 5 relevante referencer. Følgende skal være indeholdt for hver reference:
— Kundens navn,
— Opgavens omfang,
— Kontrakt periode,
— Årlig kontraktværdi.
2) Det er et mindstekrav at ovennævnte referencer har en aftaleperiode der ligger inden for de seneste 3 kalenderår og at referencen vedr. en lignende leveringsaftale. En lignende leveringsaftale er enhver form for levering af vaskeordning for visiterede borgere i en kommune;
3) Tilbudsgivers vaskeri for tøjvask skal være certificeret efter DS2451-8;
4) Tilbudsgivers vaskeri for tøjvask skal være Svanemærket.
1)Tilbudsgiver skal angive mindst 3 og højst 5 relevante referencer. Følgende skal være indeholdt for hver reference:
— Kundens navn,
— Opgavens omfang,
— Kontrakt periode,
— Årlig kontraktværdi.
2) Det er et mindstekrav at ovennævnte referencer har en aftaleperiode der ligger inden for de seneste 3 kalenderår og at referencen vedr. en lignende leveringsaftale. En lignende leveringsaftale er enhver form for levering af vaskeordning for visiterede borgere i en kommune;
3) Tilbudsgivers vaskeri for tøjvask skal være certificeret efter DS2451-8;
4) Tilbudsgivers vaskeri for tøjvask skal være Svanemærket.
Del IV: Procedure
Tilbuddet skal være modtaget elektronisk i udbudssystemet inden den i tidsplanen angivne tilbudsfrist.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
01-06-2023
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk