Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Zealand Business College (ZBC)
Vindere
Rammeaftale vedr. Vaskeri
(21.08.2019)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
Rammeaftale vedr. Vaskeri
Zealand Business College (ZBC)
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
10521815
Selandia Park 6-8
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Steen Thomas Groth-Olsen
Telefon: +45 28885164
E-mail: stgo@zbc.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/105513417.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.zbc.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale vedr. Vaskeri
Rammeaftale på vaskeriydelser til ZBC
Vask, leje og levering/afhentning af arbejdsbeklædning og anden tekstil på ZBC
Der er option på et årig forlængelse af Rammeaftalen, hvorefter forlængelsen løber fra den 1. januar 2024 til og med 31. december 2024.
Der er option på et årig forlængelse af Rammeaftalen, hvorefter forlængelsen løber fra den 1. januar 2024 til og med 31. december 2024.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) krav for omsætningen er minimum kr. 18 mio. for virksomhedens seneste afsluttede regnskabsår.
2) Krav til seneste minimum soliditetsgrad: for soliditetsgraden er på 20 % for det seneste afsluttede regnskabsår.
3) Krav til egenkapital: Den seneste opgjorte egenkapital skal være positiv.
Del IV: Procedure
Rammeaftalen har en ordinær løbetid på 4 år, og der er derudover mulighed for at forlænge Rammeaftalen med yderligere et enkelt år - herefter vil Rammeaftale inkl. forlængelse have en tidsmæssig udstrækning af 5 år. Årsagen hertil skyldes det forhold, at Leverandørerne skal have mulighed for at kunne afskrive på tøj og tekstiler på en måde som i økonomisk henseende giver mening og er rimelig i forhold til Leverandørernes mulighed for en rimelig indtjening i hele Rammeaftalens løbetid inkl. forlængelsen. På tilsvarende vis er fravigelsen af udbudslovens § 95 begrundet i Ordregivers mulighed for at opnå gunstige priser i forbindelse med tilbudsgivningen, idet en kortere løbetid på 4 år eller derunder alt andet lige, i forbindelse med tilbudsgivningen ville bevirke, at leverandørerne i så fald skulle indregne den kortere afskrivningstid i de afgivne priser. Der er forud for publiceringen af nærværende udbud fra Ordregivers side af lavet et skriftlig notat herom.
ZBC, Selandia Park 6-8, 4100 Ringsted
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
Regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
Der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
Beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
Indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
Dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
Jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
Angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk