Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=wqyxktvlmz
Udbyder
Fyns Almennyttige Boligselskab
Vindere
Udbud af vaskeridrift - afdelingerne i pulje 1
(06.09.2019)
Pay Per Wash A/S
Møllehaven 16
4040 Jyllinge
Udbud af vaskeridrift
Fyns Almennyttige Boligselskab
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
37830011
Vestre Stationsvej 5
Odense
5000
Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Pedersen
E-mail: Camilla.bjoerslev@dlapiper.com
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://fabbo.dk/
Del II: Genstand
Udbud af vaskeridrift
Ved dette udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en fuldstændig drift i en 10-årig periode af Ordregivers vaskerier i følgende afdelinger (pulje 1):
- 22 - Tofteparken B,
- 27 - Hindehøjen,
- 31 - Korsløkken A,
- 32 - Korsløkken B,
- 33 - Korsløkken C,
- 34 - Korsløkken F,
- 35 - Korsløkken E,
- 37 - Korsløkken G,
- 39 - Fælleshuset Korsløkken,
- 45 - Faaborg,
- 51 - Højstrupparken,
- 54 - Tommerup,
- 70 - Sct. Joseph,
- 76 - Midtbyen,
- 107 - Skjoldvænget.
Den vindende tilbudsgiver skal levere alle ydelser forbundet med at drive Ordregivers vaskerier i ovenstående afdelingerne, herunder blandt andet levering og udskiftning af manglende, forældet og ufunktionsdygtigt vaskeriudstyr, service og drift af eksisterende og udskiftet vaskeriudstyr og påfyldning af sæbe og skyllemiddel. Den vindende tilbudsgiver skal desuden levere et afregningssoftware til brug for fakturering samt betaling- og reservationssoftware.
Udbud af pulje 1 er 1 ud af 3 udbud af vaskeridrift. Pulje 2 og 3 forventes udbudt i hhv. 3. og 4. kvartal 2019.
Udbud af vaskeridrift - afdelingerne i pulje 1
Ved dette udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en fuldstændig drift i en 10-årig periode af Ordregiversvaskerier i pulje 1. Ordregiver udbyder afdelingernes vaskeridrift i 3 puljer, som omfatter 3 grupper af afdelinger. Dette udbud vedrører vaskeridriften af afdelingerne i pulje 1, som omfatter følgende afdelinger i FAB:
- 22 - Tofteparken B,
- 27 - Hindehøjen,
- 31 - Korsløkken A,
- 32 - Korsløkken B,
- 33 - Korsløkken C,
- 34 - Korsløkken F,
- 35 - Korsløkken E,
- 37 - Korsløkken G,
- 39 - Fælleshuset Korsløkken,
- 45 - Faaborg,
- 51 - Højstrupparken,
- 54 - Tommerup,
- 70 - Sct. Joseph,
- 76 - Midtbyen,
- 107 - Skjoldvænget.
Den vindende tilbudsgiver skal levere alle ydelser forbundet med at drive Ordregivers vaskerier i ovenstående afdelingerne, herunder blandt andet levering og udskiftning af manglende, forældet og ufunktionsdygtigt vaskeriudstyr, service og drift af eksisterende og udskiftet vaskeriudstyr og påfyldning af sæbe og skyllemiddel. Den vindende tilbudsgiver skal desuden levere et afregningssoftware til brug for fakturering samt betaling-og reservationssoftware.
Kravene til ydelsen er nærmere beskrevet i aftalebilag 1 og 2, mens Ordregivers krav til aftalevilkår fremgår af aftaleudkastet.
Ved dette udbud kan der alene afgives tilbud på delaftale 1 vedr. afdelingerne i pulje 1. Når pulje 2 og 3 udbydes kan der tilsvarende afgives tilbud på disse.
Udbud af vaskeridrift - afdelingerne i pulje 2
I 3. kvartal 2019 forventer Ordregiver at udbyde vaskeridriften af afdelingerne i pulje 2, som omfatter følgende afdelinger i FAB:
- 9 - Syvstjernen,
- 13 - Brogården,
- 15 - Fyrreparken,
- 16 - Birkeparken,
- 19 - Otterup,
- 21 - Tofteparken,
- 24 - Frederiksgade,
- 28 - Frederiksbroen,
- 41 - Mellemledet,
- 43 - Thorsgården ll,
- 61 - Riisingsparken,
- 74 - Over Holluf Parken,
- 75 - Blangstedgård,
- 82 - Klostergården.
Nærmere oplysninger følger i forbindelse med udbuddet af denne delaftale.
Udbud af vaskeridrift - afdelingerne i pulje 3
I 4. kvartal 2019 forventer Ordregiver at udbyde vaskeridriften af afdelingerne i pulje 3, som omfatter følgende afdelinger i FAB:
- 6 - Lervadparken,
- 12 - Mosegårdsparken B,
- 14 - Nedergården,
- 20 - Glasværket,
- 25 - Herluf Trolle Parken,
- 26 - Niels Bohr Parken,
- 42 - Thorsgården l,
- 49 - Sydfyn,,
- 71 - Fr. Vll's Stiftelse
- 72 - Hindemaevej Ullerslev,
- 79 - Højsletten,
- 83 - Dalumgård,
- 84 - Sønderport,
- 86 - Piledammen.
Nærmere oplysninger følger i forbindelse med udbuddet af denne delaftale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i de sidste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivere der har eksisteret i mindre end 3 regnskabsår, skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i dét eller de afsluttede regnskabsår, virksomheden har eksisteret. Har virksomheden endnu ikke afsluttet 1 regnskabsår, skal tilbudsgiver have en positiv egenkapital på tidspunktet for tilbuddets aflevering.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støt-tende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har mindst 3 lignende referencer vedrørende levering, montering og drift af vaskeriudstyr, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside for nærmere information.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk