Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=244588&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Opdateringer
III.1.2
I stedet for:
Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— Gennemsnitlig årsomsætning inden for UV-vandforsyningsområdet udgør minimum 25 000 000 DKK.
Læses:
Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— Gennemsnitlig årsomsætning inden for vandforsyningsområdet udgør minimum 25 000 000 DKK.
Udbuddet annulleres.
Rammeaftale. Levering, service og support af UV-anlæg til HOFORs vandværker
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
10073022
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Jens Vollertzen
Telefon: +27 954358
E-mail: jevo@hofor.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Rammeaftale. Levering, service og support af UV-anlæg til HOFORs vandværker
Rammeaftalen omhandler levering, service og support af komplette lavtryks UV-installationer, velegnet til drikkevandsforsyning op til 2 500 m3/t i forbindelse med nybygning/modernisering af HOFORs vandværker.
Hovedstadsområdet
Kontrakten omhandler levering, service og support af komplette lavtryks UV-installationer, velegnet til drikkevandsforsyning op til 2 500 m3/t i forbindelse med nybygning/modernisering af HOFORs vandværker. Der stilles desuden krav om til validering fra certificeringsorgan samt at de anvendte komponenter til UV-anlæggene ikke foretager afsmitning til drikkevandet.
Der indgås Rammeaftale med én Leverandør for leverancer til HOFORs vandværker. For HOFORs øvrige forsyningsområder samt vandforsyning uden for vandværksområder gælder, at HOFOR kan anvende Rammeaftalen til anskaffelse af UV-anlæg omfattet af aftalen, idet Rammeaftalen i denne sammenhæng ikke etablerer et eksklusivforhold mellem HOFOR og Leverandøren.
HOFOR har ret til at forlænge Rammeaftalen op til 5 (fem) gange, idet forlængelse sker med 12 måneder ad gangen regnet fra det gældende ophørstidspunkt. HOFOR meddeler senest 3 måneder før Rammeaftalens ophør, om Rammeaftalen ønskes forlænget.
Såfremt der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere der baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen.
De enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave vil vægte højest, og antallet af referencer vil være sekundært for udvælgelsen.
For yderligere informationer se Udbudsmaterialet på EU-Supply.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
HOFOR lægger i udvælgelsen af ansøgere vægt på, at ansøger har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte kontrakten. Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— Gennemsnitlig årsomsætning inden for UV-vandforsyningsområdet udgør minimum 25 000 000 DKK,
— Gennemsnitlig soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 15%,
— Gennemsnitlig overskudsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 0%.
Hvis ansøger ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid ansøger har været etableret. Mindstekrav vil da kun gælde for den tid, ansøger har været etableret.
For sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) beregnes sammenslutningens soliditetsgrad og overskudsgrad som hhv. sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent og sammenslutningens samlede resultat før skat i forhold til sammenslutningens samlede omsætning, udregnet i procent.
Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske formåen, beregner HOFOR ansøgers soliditetsgrad og overskudsgrad hhv. som ansøgers og disse andre virksomheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Og som ansøgers og disse andre virksomheders samlede resultat før skat i forhold til ansøgers og disse andre virksomheders samlede omsætning, udregnet i procent.
For at vurdere om det er opfyldt skal ansøger oplyse følgende:
- Økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende samlet omsætning, soliditetsgrad og overskudsgrad.
Oplysningerne skal afgives ved udfyldelse af ESPD’ets Del IV.B.
Dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
Den dokumentation, der skal fremsendes, kan være ansøgers revisorpåtegnede årsrapporter eller uddrag heraf for de seneste 3 regnskabsår.
HOFOR stiller følgende minimumskrav til tilbudsgivernes tekniske og faglige formåen:
Referencer:
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende projekter/aftaler, der er udført inden for de seneste 5 år. Ansøger kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
— Ansøger skal påvise mindst 10 vandværkslokationer inden for de seneste 5 år med minimum en årligt udpumpning på 300 000 m3/år i Danmark hvor der er installeret komplette UV-installationer på rentvandsudpumpningen.
Perioden for referencer er hævet fra 3 år til 5 år, da der i henhold til HOFORS kendskab er udført et begrænset antal installationer i samme størrelsesorden som påkrævet til HOFORs vandværker. Perioden er derfor udvidet for at sikre et tilstrækkeligt antal referencer.
Dokumentation for referencer:
For hver reference ovenfor, bør Ansøger angive følgende under den enkelte reference:
I. Navn på Ordregiver
II. Entreprisesum
III. Beskrivelse af leverancen
IV. Periode for udførelsen
V. Kontaktoplysninger til Bygherre
Serviceorganisation:
Til brug for evalueringen skal Leverandøren dokumentere følgende:
— Serviceorganisation med min. 2 serviceteknikere med adgang til eget værksted og med dokumenteret speciale i de aktuelle anlæg og som er certificeret til SAT-test og idriftsættelse. (dansk eller engelsktalende),
- Dokumentationen skal omfatte CV for minimum 2 serviceteknikere,
- Dokumentation for at de er certificeret til at kunne drifte det aktuelle UV-fabrikat,
— Leveranceaftale i DK af lavtryks UV-anlæg for anlæg med certifikat iht. US-EPA, DVGW eller ÖNORM til drikkevand,
- Bekræftelse fra UV-fabrikant for at den pågældende leverandør har en aftale om leverance og service af det pågældende UV-fabrikat,
- UV-fabrikanten skal bekræfte at der leveres UV-anlæg med en af ovenstående certificeringer.
Supportfunktion:
Til brug for evalueringen skal Leverandøren bekræfte følgende:
— Supportfunktion (hotline) alle ugens dage inden for normal arbejdstid (8-16) med:
- - Telefonisk support;
- - Udkald af serviceteknikere der med et varsel på 1 arbejdsdag kan rykke ud og service / fejlrette UV-anlæg, ved nedbrud der ikke kan afhjælpes ved support af HOFOR driftsoperatører;
- - Lager der muliggør leverancer indenfor en arbejdsdag, af de mest gængse dele til de tilbudte UV-anlæg dvs. kvartsrør, lamper, viskere og viskermotor mv.
Leverandørdokumentation:
Til brug for evalueringen skal Leverandøren dokumentere følgende:
— Leverandørdokumentation:
- Leverandøren skal vedlægge certificat eller ”letter of validation”, fra det udstedende certificeringsorgan, der dokumenterer at de tilbudte UV-anlæg er omfattet af en (eller flere) af følgende certificeringer:
- - USEPA UVDGM 2006 40 mJ/cm2 MS2 Red (Ultraviolet Disinfection Guidance Manual);
- - DVGW W294-2 (UV-Geräte zur Desinfektion in der Wasserversorgung);
- - ÖNORM M 5873-1:2011 (Anlagen zur Desinfektion von Wasser mittels Ultraviolett-Strahlen).
- Acceptkriteriet er at anlægget skal være omfattet af minimum én af ovenstående certificeringer.
Der henvises til Udbudsmaterialet.
Uden at entreprenørens ansvar derved begrænses, forpligter entreprenøren sig til at tegne en erhvervs- og produktansvarsforsikring hos et anerkendt forsikringsselskab med en forsikringssum på nedenstående beløb angivet pr. pr. skadesbegivenhed i alt pr. forsikringsår.
— Dækningssum på 10 000 000 DKK pr. skadesbegivenhed pr. forsikringsår.
Betalingsbetingelserne er løbende måned plus 30 dage efter HOFORs modtagelse af fyldestgørende betalingsanmodning.
Der henvises til Udbudsmaterialet.
Jf. Rammeaftalevilkår vedlagt Udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til Udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk