23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 167-408036
Offentliggjort
30.08.2019
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Region Syddanmark

Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS)


Region Syddanmark

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Glisholmvej 2A
Odense S
5260
Danmark
Kontaktperson: Projektleder, Michael Daubjerg Nielsen
E-mail: mdn@rsyd.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS)

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
42000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Forhåndsmeddelelsen udsendes med henblik på at varsle markedet i forhold til Nyt OUHs udbud af Logistiksystem: Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS).

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, og interesserede virksomheder skal være opmærksomme på, at udbudsbekendtgørelse forventes udsendt ultimo oktober 2019, samt at ansøgninger til prækvalifikation forventes afleveret primo december 2019.

Desuden skal interesserede virksomheder være opmærksomme på, at der forventes afholdt et informationsmøde, som led i udbudsforretningen, torsdag, den 14.11.2019, kl. 13:00-15:00.

Beskrivelse af anskaffelsen, herunder resultat af tidligere afholdt markedsdialog, jf. 2019/S 009-015794, fremgår af afsnit II.2.4) i nærværende forhåndsmeddelelse. Beskrivelse af muligheden for allerede nu at tilmelde sig informationsmødet fremgår af afsnit VI.3).

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 250 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212150
72212430
48430000
42965100
42416120
42416130
42417000
42417200
42417210
42417220
42417310
42418920
42418910
42995000
42997300
42900000
42990000
42418500
44423300
51511200
42959000
48921000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Projektorganisationen for Nyt OUH har afholdt en indledende markedsdialog tilbage i januar 2019. Resultatet af markedsdialogen følger kortfattet nedenfor:

Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS) udbydes som én samlet anskaffelse/kontrakt med én leverandør. Det forventes, at leverandøren af Kassetransport- og lagersystemet enten har eget WMS eller samarbejder med relevant underleverandør. Kontrakten omdeles således ikke i delaftaler af økonomiske hensyn, herunder hensynet til minimering af grænseflader, risici og øvrig koordinering i forhold til flere kontrakthavere.

Ordregiver har behov for specialtilpasning af enkelte komponenter, herunder ind- og udleveringsstationer samt kasser med låg, som led i hygiejne- og arbejdsmiljømæssige hensyn.

Herudover ønsker og forventer ordregiver at funktionssætte et system med standard komponenter og standard WMS, således at anskaffelsen så vidt muligt vil passe ind i de løsninger, der allerede er eksisterende på det europæiske marked.

Det forventes således, at en kommende samlet anskaffelse vil omfatte følgende:

Kassetransport- og lagersystem, herunder

- Kasse af- og på stablingscelle, inkl. baner og hegn (robot) (1 stk.),

- Kassevasker (2 stk.),

- Affaldscentral med støttelager og kasseudlevering ved klinisk risikoaffald (1 stk.),

- Horisontalt transportsystem med ophæng (ca. 6-7 km. baner),

- Styreskabe (ca. 100 stk.),

- Escaveyor med fundament (2 stk.),

- Centrale lagre af ca. 3 000 kasser (2 stk.),

- Bufferlagre af ca. 200 kasser (ca. 40-50 stk.),

- Kasseelevatorer (ca. 40-50 stk.),

- Ind- og Udleveringsstationer (ca. 400 stk.),

- Kasser med låg (ca. 15 000 stk.),

- Installation/montering af det fysiske anlæg,

- Automationsstyring (WCS),

- Lagerstyring (WMS),

- Integrationer til øvrige systemer,

- Support, service og vedligeholdelse.

Kontraktens værdi er estimeret til 250 000 000 DKK (tohundredeoghalvtreds millioner).

Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS) skal være klar til drift november 2022.

 

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
23/10/2019

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Der afholdes informationsmøde hos Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH, Glisholmvej 2A, 5260 Odense S, torsdag, den 14.11.2019, kl. 13:00-15:00.

Tilmelding til informationsmødet sker via følgende e-mail med angivelse af antal deltagere, herunder navn, titel og virksomhed:

Tilmelding@4projectsmail.com

Der fremsendes ikke kvittering for modtagelse af tilmelding, men deltagerlisten vil løbende, og senest inden informationsmødet, blive offentliggjort via Nyt OUHs udbudssystem, Viewpoint, under følgende link:

https://n3g.4projects.com/document/publicfiles.aspx?DocumentID=c4bfca28-75c4-4da4-96f8-377536296750

Frist for tilmelding er onsdag, den 13.11.2019, kl. 12:00.

Informationsmødet vil foregå på dansk.

Eventuelt præsentationsmateriale vil ligeledes være på dansk og offentliggøres, umiddelbart efter mødet, via ovennævnte link.

Ordregiver vil ikke præsentere eller offentliggøre andre oplysninger, end der forinden offentliggøres via udbudsbekendtgørelsen, herunder udbudsmaterialet, ultimo oktober 2019.

Eventuelle spørgsmål og svar under informationsmødet offentliggøres samme sted som ovennævnte.

For generel information om Nyt OUH: http://www.nytouh.dk

 

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/08/2019

Send til en kollega

0.047