Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS)
Region Syddanmark
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Glisholmvej 2A
Odense S
5260
Danmark
Kontaktperson: Projektleder, Michael Daubjerg Nielsen
E-mail: mdn@rsyd.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS)
Forhåndsmeddelelsen udsendes med henblik på at varsle markedet i forhold til Nyt OUHs udbud af Logistiksystem: Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS).
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, og interesserede virksomheder skal være opmærksomme på, at udbudsbekendtgørelse forventes udsendt ultimo oktober 2019, samt at ansøgninger til prækvalifikation forventes afleveret primo december 2019.
Desuden skal interesserede virksomheder være opmærksomme på, at der forventes afholdt et informationsmøde, som led i udbudsforretningen, torsdag, den 14.11.2019, kl. 13:00-15:00.
Beskrivelse af anskaffelsen, herunder resultat af tidligere afholdt markedsdialog, jf. 2019/S 009-015794, fremgår af afsnit II.2.4) i nærværende forhåndsmeddelelse. Beskrivelse af muligheden for allerede nu at tilmelde sig informationsmødet fremgår af afsnit VI.3).
Projektorganisationen for Nyt OUH har afholdt en indledende markedsdialog tilbage i januar 2019. Resultatet af markedsdialogen følger kortfattet nedenfor:
Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS) udbydes som én samlet anskaffelse/kontrakt med én leverandør. Det forventes, at leverandøren af Kassetransport- og lagersystemet enten har eget WMS eller samarbejder med relevant underleverandør. Kontrakten omdeles således ikke i delaftaler af økonomiske hensyn, herunder hensynet til minimering af grænseflader, risici og øvrig koordinering i forhold til flere kontrakthavere.
Ordregiver har behov for specialtilpasning af enkelte komponenter, herunder ind- og udleveringsstationer samt kasser med låg, som led i hygiejne- og arbejdsmiljømæssige hensyn.
Herudover ønsker og forventer ordregiver at funktionssætte et system med standard komponenter og standard WMS, således at anskaffelsen så vidt muligt vil passe ind i de løsninger, der allerede er eksisterende på det europæiske marked.
Det forventes således, at en kommende samlet anskaffelse vil omfatte følgende:
Kassetransport- og lagersystem, herunder
- Kasse af- og på stablingscelle, inkl. baner og hegn (robot) (1 stk.),
- Kassevasker (2 stk.),
- Affaldscentral med støttelager og kasseudlevering ved klinisk risikoaffald (1 stk.),
- Horisontalt transportsystem med ophæng (ca. 6-7 km. baner),
- Styreskabe (ca. 100 stk.),
- Escaveyor med fundament (2 stk.),
- Centrale lagre af ca. 3 000 kasser (2 stk.),
- Bufferlagre af ca. 200 kasser (ca. 40-50 stk.),
- Kasseelevatorer (ca. 40-50 stk.),
- Ind- og Udleveringsstationer (ca. 400 stk.),
- Kasser med låg (ca. 15 000 stk.),
- Installation/montering af det fysiske anlæg,
- Automationsstyring (WCS),
- Lagerstyring (WMS),
- Integrationer til øvrige systemer,
- Support, service og vedligeholdelse.
Kontraktens værdi er estimeret til 250 000 000 DKK (tohundredeoghalvtreds millioner).
Kassetransport- og lagersystem inkl. lagerstyring (WMS) skal være klar til drift november 2022.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes informationsmøde hos Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH, Glisholmvej 2A, 5260 Odense S, torsdag, den 14.11.2019, kl. 13:00-15:00.
Tilmelding til informationsmødet sker via følgende e-mail med angivelse af antal deltagere, herunder navn, titel og virksomhed:
Der fremsendes ikke kvittering for modtagelse af tilmelding, men deltagerlisten vil løbende, og senest inden informationsmødet, blive offentliggjort via Nyt OUHs udbudssystem, Viewpoint, under følgende link:
https://n3g.4projects.com/document/publicfiles.aspx?DocumentID=c4bfca28-75c4-4da4-96f8-377536296750
Frist for tilmelding er onsdag, den 13.11.2019, kl. 12:00.
Informationsmødet vil foregå på dansk.
Eventuelt præsentationsmateriale vil ligeledes være på dansk og offentliggøres, umiddelbart efter mødet, via ovennævnte link.
Ordregiver vil ikke præsentere eller offentliggøre andre oplysninger, end der forinden offentliggøres via udbudsbekendtgørelsen, herunder udbudsmaterialet, ultimo oktober 2019.
Eventuelle spørgsmål og svar under informationsmødet offentliggøres samme sted som ovennævnte.
For generel information om Nyt OUH: http://www.nytouh.dk