Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Mariagerfjord Kommune
Vindere
EU-Udbud på levering af leje og vask af beklædning til Mariagerfjord Kommune
(05.11.2019)
Vrå dampvaskeri A/S
Frilandsvej 8
9760 Vrå
EU-Udbud på levering af leje og vask af beklædning til Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
38781715
Nordre Kajgade 1
Hobro
9500
Danmark
Kontaktperson: Nanna Dalsgaard Hoff
E-mail: nahof@mariagerfjord.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/112125795.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mariagerfjord.dk/
Del II: Genstand
EU-Udbud på levering af leje og vask af beklædning til Mariagerfjord Kommune
Udbuddet vedrører etablering og drift af leje- og vaskeordning af beklædningen til Mariagerfjord Kommunes medarbejdere indenfor områderne pleje og praktisk hjælp, sygepleje, rehabiliteringsteam samt køkken.
Udbuddet omfatter ca. 800 medarbejdere jf. Bilag 4 Leveringsadresser og har en forventet omsætning på ca. 2 600 000 DKK årligt.
Mariagerfjord Kommune
Udbuddet vedrører etablering og drift af leje- og vaskeordning af beklædningen til Mariagerfjord Kommunes medarbejdere indenfor områderne pleje og praktisk hjælp, sygepleje, rehabiliteringsteam samt køkken.
Udbuddet omfatter ca. 800 medarbejdere jf. Bilag 4 Leveringsadresser og har en forventet omsætning på ca. 2 600 000 DKK årligt.
Den forventede omsætning er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Der tages forbehold for ændringer i antallet af medarbejdere omfattet af udbuddet, antallet af leveringssteder og adresser, fx som følge af beslutninger om omstruktureringer, udlicitering eller kapacitetstilpasninger.
Den udbudte kontrakt har en løbetid på 6 år. Opsigelsesvilkår fremgår af kontraktens pkt. 3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPD's afsnit: "Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i Udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf.udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6, eller
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD's Del III. Disse oplysninger kontrolleres endeligt på baggrund af en serviceattest fra tilbudsgiver, der maksimalt må være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital.
Egenkapital på minimum 10 000 000 DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
Angivelse af en reference på en opgave med leje og vask af arbejdsbeklædning.
Angivelse af en reference på en opgave med leje og vask af arbejdsbeklædning for minimum 800 medarbejdere, der minimum har været i drift i 2 år, og som er igangværende eller afsluttet indenfor de seneste 5 år.
Fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt:
— Der er en arbejdsklausul kontraktens punkt 17,
— Vindende tilbudsgiver er i hele kontraktens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK pr. år.
Del IV: Procedure
Mariagerfjord Kommune
Det vil ikke være muligt for tilbudsgivere at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf.udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6, eller
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens §153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Særligt udenlandske tilbudsgivere:
Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk