Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://portal.iprojekt.dk/link/AAO-afd-6-EU-Udbud-Haarde-hvidevarer
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Boligforeningen Århus Omegn
Vindere
Valgt leverandør
(25.06.2020)
P 1, Kalundborg ApS
Kalundborg
Århus Omegn Afd. 6, Hårde hvidevarer
Boligforeningen Århus Omegn
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
45861317
Skanderborg vej 168
Viby J
8260
Danmark
Kontaktperson: Morten Buhrkall
Telefon: +45 87344141
E-mail: morten@aarhusomegn.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhusomegn.dk
Del II: Genstand
ÅO Afd. 6 - EU-Udbud, Hårde hvidevarer
Udskiftning af hårde hvidevarer (ca. 1 167 stk. herunder komfurer og køle-/fryseskabe) i afdeling 6, Elstedhøj/Sønderskovvej.
Elstedhøj 1-40 og Sønderskovvej 153-163.
Projektet omfatter udskiftning (levering,montering og bortskaffelse) af ca. 1 167 stk. hårde hvidevarer (komfurer og køle-/fryseskabe) i eksisterende beboede lejligheder. Mindstekrav til leverancen samt nærmere oplysninger og vilkår herfor fremgår af det samlede udbudsmateriale. Der henvises til pkt. 1.3 for oplysninger om, hvor det samlede udbudsmateriale er offentligt tilgængeligt.
Ved udvælgelsen blandt de egnede og kvalificerede ansøgere vil Boligforeningen Århus Omegn vælge de frem ansøgere, som i lyset af den udbudte opgave har den bedste tekniske og faglige formåen. Ved vurderingen vil Boligforeningen Århus Omegn særligt lægge vægt på, at ansøgerne via referencer kan dokumentere erfaring med:
— Udskiftning af hårde hvidevarer i stort antal i eksisterende beboede lejligheder. Ansøger skal derfor ved udfyldelse af eESPD-dokumentets del IV, pkt. C, oplyse om maksimalt 5 referencer fra de seneste 3 år, der i videst muligt omfang dokumenterer erfaring med ovenstående emne.
Hvis ansøger støtter sin tekniske og faglige formåen på andre virksomheders formåen, herunder evt. underleverandørers formåen, kan der stadig maksimalt vedlægges 5 referencer ialt inkl. referencer fra disse andre virksomheder. Vedlægger ansøgeren flere end 5 referencer, vil det være de første 5 referencer, der indgår i bedømmelsen af ansøgningen.
Der henvises til udbudsmaterialet for beskrivelse af forskellige tilvalg til de enkelte produkter.
For nærmere oplysninger om prækvalifikation henvises til det offentliggjorte prækvalifikationsmateriale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal aflevere et fælles europæisk udbudsdokument (ESPD). I ESPD´en skal ansøgeren afgive erklæring om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandling, hvidvaskning, børnearbejde, udbetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137.
Ordregiver kan kun tage erklæringer i betragtning, som afgives i ESPD´en, jf. udbudslovens § 148.
Hvis ansøger støtter sin tekniske og faglige formåen på andre virksomheders formåen, herunder eventuelle underrådgiveres formåen, kan der stadig maksimalt oplyses om i alt 5 referencer inkl. referencer fra disse andre virksomheder.
Oplyser ansøgeren om mere end 5 referencer, vil det være de første 5 referencer, der indgår i bedømmelsen af ansøgningen.
Bekræftelse af opfyldelse af mindstekravet for den finansielle og økonomiske formåen sker ved udfyldelse af ESPD-dokumentets del IV, pkt. B.
Mindstekrav er, at ansøger i hvert af de seneste 2 regnskabsår som minimum har haft:
— En omsætning på min. 8 000 000 DKK ekskl. moms,
— En positiv egenkapital.
Bekræftelse af opfyldelse af mindstekravet sker ved udfyldelse af ESPD-dokumentets del IV, pkt. C.
Mindstekravet er, at ansøger kan fremvise min. 5 referencer fra de seneste 3 år med opfyldelse af aftaler af lignende karakter.
Ved aftaler af lignende karakter forstås aftaler vedrørende udskiftning af hårde hvidevarer i stort antal i eksisterende beboede lejligheder.
— Beskrivelse af kontrakt, af egne ydelser i forbindelse med kontraktens opfyldelse og status på kontrakten (herunder om der er sket levering),
— Kontraktens omfang,
— Kontraktens værdi ekskl. moms,
— Leveringsperiode (start og sluttidspunkt),
— Kontaktoplysninger på kunde.
Dokumentation for opfyldelse af mindstekravet skal vedlægges i form af referencelister.
Leverandøren er i en periode på 8 år forpligtet til at garantere levering af nødvendige reservedele. For nærmere oplysninger om krav til levereingsvilkår herunder reservedelsgaranti henvises til øvrigt offentligtgjort udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk