Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Ballerup Kommune
Vindere
EU-udbud af levering af måtteservice til Ballerup Kommune
(04.02.2020)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 23-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-10-2019
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 23-10-2019
Time: 12:30
Læses:
Dato: 28-10-2019
Time: 12:30
EU-udbud af levering af måtteservice til Ballerup Kommune
Ballerup Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
58271713
Hold-An Vej 7
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Kim Minor Funk
E-mail: kimf@balk.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/111418101.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.ballerup.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af levering af måtteservice til Ballerup Kommune
Leje, udlægning, vask og skift af tæppemåtter på Ballerup Kommunes lokaliteter.
Ballerup Kommune
Ballerup Kommune er en selvstændig kommunal myndighed og udbyder og indgår derfor Aftalen på egne vegne.
Ballerup Kommune udbyder måtteservice omhandlende periodisk levering af rene måtter på 157 forskellige lokaliteter såsom folkeskoler, specialskoler, BFOer (skolefritidsordninger), daginstitutioner, specialinstitutioner, bosteder, administrationsbygninger, biblioteker, kulturhuse, idræts- og svømmehaller, plejecentre og lignende. I en række tilfælde er der 2 eller flere lokaliteter, der er fysisk sammenhængende eller markeret på samme adresse.
Ballerup Kommune har option på forlængelse af aftalen i 2 x 12 måneder jf. kontraktens punkt 1 og 3 (option 1).
— Såfremt Ballerup Kommune får behov for ekstraordinært at til-købe måtteservice på eksisterende lokaliteter omfattet af aftalen, kan Ballerup Kommune anvende denne option. Optionen kan udnyttes løbende i aftaleperioden og afregnes på grundlag af tilbudslistens priser (stykpris/måtte),
— Såfremt Ballerup Kommunes bygningsmasse udvides, kan Ballerup Kommune tilkøbe måtteservice til udførelse på lokaliteter ud over dem, som fremgår af udbudsmaterialet. Optionen kan udnyttes løbende i aftaleperioden og afregnes på grundlag af tilbudslistens priser (stykpris/måtte).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere, der omfattes af en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig (self-cleaning), jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der omfattes af den frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilbudsgiver skal i den forbindelse i Mercell erklære ikke at være omfattet af følgende udelukkelsesgrund fra udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 3):
En Ordregiver skal anføre i udbudsbekendtgørelsen, hvis en ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis 3) ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet.
I den forbindelse er Ordregiver opmærksom på bl.a. at udelukke firmaer, som er dømt for overtrædelse af skattelovgivningen eller har accepteret bødeforlæg.
Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Minimumskrav: Tilbudsgiver skal som minimum have en årlig generel omsætning på mindst 2 000 000 DKK i det senest afsluttede regnskabsår.
For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Minimumskrav: Tilbudsgivers soliditetsgrad skal som minimum være 5% i hvert af de senest 3 afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver.
- Tilbudsgiver skal som minimum have en årlig generel omsætning på mindst 2 000 000 DKK i det senest afsluttede regnskabsår,
- Tilbudsgivers soliditetsgrad skal som minimum være 5% i hvert af de senest 3 afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital x 100 / Aktiver.
Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til 3 års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste 3 år:
Minimumskrav: Tilbudsgiver skal have mindst 3 referencer, som vedrører lignende eller tilsvarende opgaver vedrørende levering af måtteservice inden for de seneste 3 år. Referencerne bør indeholde en beskrivelse af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato angivet) og modtager af opgaven (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Tilbudsgiver skal have mindst 3 referencer, som vedrører lignende eller tilsvarende opgaver vedrørende levering af måtteservice inden for de seneste 3 år. Referencerne bør indeholde en beskrivelse af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato angivet) og modtager af opgaven (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgangs til at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk