23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 071-126205
Offentliggjort
13.04.2015

Udbyder

Region Hovedstaden, Koncern Indkøb

Vindere

(13.04.2015)
Varian Medical Systems Scandinavia A/S
Lyskær 9
2730 Herlev

Opgradering af eksisterende dosisplanlægningssoftware på Rigshospitalet


Region Hovedstaden, Koncern Indkøb

Danmark-Hillerød: Lineære acceleratorer

2015/S 071-126205

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden, Koncern Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, 1. sal
Strategisk Indkøbskonsulent Damir Memic
3400 Hillerød
DANMARK
+45 38665831

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.regionh.dk

I.2) Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3) Hovedaktivitet

Sundhed

1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten

Opgradering af eksisterende dosisplanlægningssoftware på Rigshospitalet.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Rigshospitalet, Blegdamsvej 9, 2100 København Ø.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgradering af eksisterende dosisplanlægningssoftware på Rigshospitalet.

II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31643100

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
 

Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud

Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager

Der afgives ordre på supplerende bygge- og anlægsarbejder / leverancer / tjenesteydelser under streng overholdelse af direktivets betingelser: ja

Anskaffelsen foretages som suppleringskøb og er således omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudsdirektivets art. 31, stk. 2, litra b. Begrundelsen herfor er, at der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagne installationer og, at et leverandørskifte ville gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store økonomiske ulemper. Kontrakten indgås 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse (regnet fra dagen efter offentliggørelse).

IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren

15004525

IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Varian Medical Systems Scandinavia A/S
Lyskær 9
2730 Herlev
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.2) Yderligere oplysninger:

Anskaffelsen foretages som suppleringskøb og er således omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudsdirektivets art. 31, stk. 2, litra b. Begrundelsen herfor er, at der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagne installationer og, at et leverandørskifte ville gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store økonomiske ulemper. Kontrakten indgås 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse (regnet fra dagen efter offentliggørelse).

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK

+45 33307621
www.klfu.dk
+45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er) Ordregiver påregner tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.3) nævnte leverandør efter 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 4, stk. 1.

Klage over Ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.

Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk
+45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

9.4.2015

Send til en kollega

0.046