Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Horsens Kommune
Vindere
(10.01.2020)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
Udbud på levering af måtteservice til Horsens, Hedensted og Odder kommuner
Horsens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189889
Postadresse: Rådhustorvet 4
By: Horsens
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8700
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horsens.dk
CVR-nummer: 29189587
Postadresse: Niels Espes Vej 8
By: Hedensted
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8722
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hedensted.dk
CVR-nummer: 32264328
Postadresse: Rådhusgade 3
By: Odder
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.odder.dk
Del II: Genstand
Udbud på levering af måtteservice til Horsens, Hedensted og Odder kommuner
Udbuddet vedrører levering af måtteservice, herunder vask, leje, levering og afhentning af måtter, til enheder og institutioner i Horsens, Hedensted og Odder Kommuner.
Horsens, Hedensted og Odder Kommuner
Udbuddet vedrører levering af måtteservice, herunder vask, leje, afhentning og levering til samtlige institutioner og enheder i Horsens, Hedensted og Odder kommuner. Udbuddet gennemføres for de 3 kommuner i regi af Fællesindkøb Midt (herefter benævnt "FIKM"). FIKM er tovholder for udbudsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 5.
Før beslutning om tildeling af rammeaftalen skal Tilbudsgiver dokumentere, at denne ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal derfor fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder. Dokumentationen kan vedhæftes tilbuddet. Hvor dokumentationen ikke er vedhæftet tilbuddet skal den Tilbudsgiver, som Udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, efter anmodning fra Ordregiver, fremsende ovenstående dokumentationen.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer
Inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om levering af måtteservice, herunder vask, leje, afhentning og levering af måtter. Referencerne
skal angå aftaler om levering af måtteservice med offentlige virksomheder.
Som dokumentation for Tilbudsgivers referencer skal tilbudsgiver fremsende en referenceliste. Referencelisten
skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste referencer inklusive datoer (opstartsdato og, hvis aftalen
ved fristen for afgivelse af tilbud er udløbet, slutdato) og kundens navn (samt kontaktperson hos kunden).
Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i DKK) for hver reference. Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Dokumentationen kan vedhæftes tilbuddet. Hvor dokumentationen ikke er vedhæftet tilbuddet skal den
tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, efter anmodning fra ordregiver, fremsende
ovenstående dokumentationen.
Tilbudsgiver skal leve op til § 19 arbejdsklausul i bilag 3 - rammeaftaleudkast.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til åbningen af tilbuddet.
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk