Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hjørring Kommune
Vindere
Udbud - leje og vask af måtter
(20.07.2020)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-02-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-02-2020
Time: 12:00
IV.2.6)
Placering af det tekst, der skal ændres:Tilbud skal være gyldige indtil
I stedet for:
Dato: 04-08-2020
Læses:
Dato: 13-08-2020
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 06-02-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-02-2020
Time: 12:00
Udbud - Leje og vask af måtter
Hjørring Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189382
Postadresse: Springvandspladsen 5
By: Hjørring
NUTS-kode: DK
Postnummer: 9800
Land: Danmark
Kontaktperson: Karsten Behrentzs
E-mail: karsten.behrentzs@hjoerring.dk
Telefon: +45 72333226
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/120506748.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hjoerring.dk/
Del II: Genstand
Udbud - Leje og vask af måtter
Fællesindkøb Nord's udbud vedrørende rammeaftale på leje og vask af måtter.
Udbuddet omfatter vejledning, leje, vask, levering, afhentning af måtter, herunder udlægning/skift af måtter på ordregivers nuværende og fremtidige enheder/institutioner i forskellige størrelser og antal, sommer/vinter indenfor følgende måttekategorier:
- Bomuld,
- Nylon/Kunststof,
- Logo,
- Børne,
- Special.
Der tilpasses efter behov, således den enkelte afdeling/institution kan ændre måttetype, færre/flere eller større/mindre måtter samt lavere/højere skiftefrekvens og placeringer.
Nordjylland
Alle forbundne omkostninger med ydelsen skal være indeholdt.
Forventede forbrugsmængder og -omfang vedrørende den udbudte kontrakt fremgår af kontraktbilag 2.
Estimeret forbrug er fordelt på flere leveringsadresser i flere kommuner hvor der i sædvanlige ferieperioder kan være enheder/institutioner (fx skoler) der ikke skal have skiftet, dvs. at måtterne på disse lokaliteter ligger længere:
- Hjørring Kommune: 112 leveringsadresser, heraf 14 skoler med ferieperioder,
- Jammerbugt Kommune: 73 leveringsadresser, heraf 11 skoler med ferieperioder,
- Thisted Kommune: 26 leveringsadresser, heraf 5 skoler med ferieperioder.
De selvejende institutioner hørende under kommunerne, har ret, men ikke pligt til at erhverve produkter omfattet af dette udbud.
Ordregiver har ret til at forlænge kontraktperioden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder. Ordregiver skal senest tage initiativ til eventuel forlængelse 3 måneder før kontraktens udløb.
Ordregiver har ret til at forlænge kontraktperioden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder. Ordregiver skal senest tage initiativ til eventuel forlængelse 3 måneder før kontraktens udløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Egenkapital: Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet "Finansielle nøgletal" oplyse sin egenkapital (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår;
2) Soliditetsgrad: Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet "Finansielle nøgletal" oplyse sin soliditetsgrad (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.
1) Egenkapital: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår er positiv;
2) Soliditetsgrad: Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 30%. Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Som dokumentation for ovenstående punkter skal vindende tilbudsgiver fremsende følgende:
Hvis tilbudsgiver er revisionspligtig:
- Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
- Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
- eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Udover ovenstående, vil serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indgå som dokumentation for at vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund.
3) Referenceliste: Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV C i punktet "Referenceliste" oplyse at kravet opfyldes.
3.1 Referencer.
3) Referenceliste: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år (afhængigt af hvornår tilbudsgiver etablerede eller begyndte med sin virksomhed). En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører leje, vask, levering, afhentning og udlægning/skift af måtter til lignende offentlige instanser eller større private virksomheder.
3.1 De anførte referencer skal være udført over en sammenhængende periode på minimum 12 måneder.
Som dokumentation for ovenstående punkter skal vindende tilbudsgiver fremsende følgende:
Referenceliste for de udførte typer af opgaver der er udført inden for de seneste 3 år (afhængigt af hvornår tilbudsgiver etablerede eller begyndte virksomhed). Referenceliste skal indeholde oplysning om kundenavn, kontaktperson, art og kontraktperiode samt kontraktsum.
Tilbudsgiveren skal være indstillet på, at kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden tilbudsgiver i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.4.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens produkter skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af kontrakten, jf. kontraktens pkt. 19.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
- Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver, der har tilsidesat gældende forpligtigelser inden for det miljø, social-, eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, medmindre der er fremlagt dokumentation af pålidelighed jf. udbudslovens § 138,
- Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver, der er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre der er fremlagt dokumentation af pålidelighed jf. udbudslovens § 138.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk