Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=257560&B=SLAGELSE
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=257560&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Dynamisk indkøbssystem til velfærdsteknologiske enheder
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Rasmussen Kjeldgaard
E-mail: lokjk@slagelse.dk
Telefon: +45 58573047
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Dynamisk indkøbssystem til velfærdsteknologiske enheder
Slagelse Kommune udbyder 8 delaftaler indenfor velfærdsteknologi og digital infrastruktur relateret hertil.
- Delaftale 1 - Borger- og personalekommunikationsenheder,
- Delaftale 2 - Alarmerende enheder,
- Delaftale 3 - Positionsmonitorerende enheder,
- Delaftale 4 - Fysio- og biologisk monitorerende enheder,
- Delaftale 5 - Adfærdsmonitorerende enheder,
- Delaftale 6 - Bolig- og bygningsfunktionelle enheder,
- Delaftale 7 - Modtagerenheder,
- Delaftale 8 - Infrastrukturenheder.
4200 Slagelse
I Slagelse Kommune planlægger man løbende udbud af velfærdsteknologisk udstyr, f.eks. forskellige typer af sensorer og plejekald samt infrastrukturelle enheder til netværk til understøttelse af samme udstyr.
Det dynamiske indkøbssystem er overordnet inddelt i 8 delområder. Systemets delområder ligger fast, og der kan ikke tilføjes yderligere delområdet i systemets levetid. En interesseret virksomhed kan ansøge om optagelse i en, flere eller alle delområder.
1) Borger- og personalekommunikationsenheder:
Borger- og personalekommunikerende enheder vil typisk være hvis borger har behov for enten at tale med- eller tilkalde personale. Eller hvis personale har brug for at komme i kontakt med andet personale eller eksempelvis beredskab.
Eksempler:
— To-vejs kald,
— Nødkald (håndledskald),
— Overfaldsalarm.
2) Alarmerende enheder:
Sensorer afgiver automatisk ved hændelser eller ved personaktivering alarm, typisk enten i form af data, lyd eller telefonbesked. Alarmer kan notificere og opfordre til handling, herunder også anmode om samtale.
Eksempler:
— Faldsensorer,
— Døralarm,
— Trædemåtte,
— Sengealarm,
— Anfaldssensorer (epilepsi-alarm),
— Komfurvagt,
— Sengevædningsalarm.
3) Positionsmonitorerende enheder:
Positionsmonitorerende sensorer og enheder giver typisk besked når nogen eller noget, der er digitalt eller magnetisk genkendeligt, bevæger sig hen til eller væk fra et bestemt sted eller område. Det kan også være, at nogen eller noget kan spores geografisk eller ift. seneste registrerede lokalitet.
Eksempler:
— GPS,
— RFID,
— NFC,
— CMX,
— WIFI triangulering,
— Geo-fence,
— Demensring.
4) Fysio- og biologisk monitorerende enheder:
Fysio- og biologisk registrerende sensorer kan typisk bruges til at danne et billede af et menneskes fysiske tilstand (bio-feedback) på et eller flere specifikke områder. Sensorer af denne type kan bruges til diagnostisering i det omfang, de er certificeret til det.
Eksempler:
— Wearables som puls- og hjertemålere,
— Søvnmonitorering,
— Sensorbleer,
— Vendinger i seng.
5) Adfærdsmonitorerende enheder:
Adfærdsmonitorerende sensorer bruges typisk til at identificere adfærdsmønstre hos et menneske for at målrette en sundheds- eller plejefaglig indsats eller påvirke adfærden. I nogle tilfælde kan der være tale om definerede ”regler” i sammenspillet mellem detekterede hændelser ved en eller flere sensorer.
Eksempler:
— Toiletbesøgmonitorering,
— Nattevanemonitorering,
— Vendinger i seng og fravær af vendinger (borgers egen vendingsevne).
6) Bolig- og bygningsfunktionelle enheder:
Boligfunktionelle sensorer anvendes typisk ift. regulering af funktioner i boliger og bygninger. Det kan være ift. demente borgere, der ikke selv er i stand til at huske at slukke ovnen eller tænde for lyset. Men det kan også være ved smart afhjælpning af personalerutiner og rutiner i bolig/bygning.
Eksempler:
— Fjernstyret døroplåsning,
— Automatisk regulering af lys og varme ved fravær af aktivitet.
7) Modtagerenheder:
Modtagerenheder vil typsik differentiere sig fra telefoner ved at være mindre og ofte mere simple i deres opbygning, skabt til modtagelse af output og signaler fra andre enheder, ofte administreret gennem kommunalt opsat software.
Eksempler:
— Modtager-tags,
— IP/GSM tale-modtage clip.
8) Infrastrukturenheder:
Netværksenheder er enheder, der indgår i den digitale infrastruktur (netværk), som understøtter kommunikationen mellem eksempelvis sensorer, systemer og personaletelefoner.
Eksempler:
— Gateways,
— Controllers,
— Antenner til forskellige typer af netværk og protokoller,
— Sensorer, der indsættes i netværk som repeaters.
Eksemplerne i ovenstående delaftaler er ikke udtømmende.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Samtidig med anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem skal ansøgere fremsende nedenstående dokumentation:
- En anmærkningsfri serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Bemærk at der er op til 2½ uges ekspeditionstid ved rekvirering af attesten. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel.
Link til serviceattest her: https://erhvervsstyrelsen.dk/serviceattest-ved-udbud
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Postadresse: Nævnenes hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk