Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Att: Mikkel Hanskov
1606 København V
Telefon: +45 72307807
Mailadresse: mcha@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
(14.07.2016)
Viking Life-saving Equipment A/S
Saedding Ringvej 13
6710 Esbjerg V
Rammeaftale vedrørende anskaffelse og servicering af rednings- og fartøjsdragter.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Mikkel Hanskov
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72307807
Mailadresse: mcha@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://forsvaret.dk/fmt
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Att: Mikkel Hanskov
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 72307807
Mailadresse: mcha@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
NUTS-kode DK
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 6 000 000 DKKForsvarets nye fartøjsdragter skal på sigt erstatte forsvarets nuværende beholdning af dragter fra firmaet Viking Life Saving Equipment type PS4169, PS4170 og PS4185.
Fartøjsdragten anvendes i forbindelse med Fartøjs- og Gummibådssejlads, samt ved lettere arbejdsopgaver hvortil termisk beskyttelse er nødvendig på grund af risiko for at falde overbord.
Fartøjsdragten skal være godkendt i henhold til SOLAS International Life Saving Appliance code 2.3 og 2.4 samt Marine Equipment Direktive (MED) 96/98/EC samt ISO 15027-1 (Type A/D/ Constant Wear Suit) for følgende dragttyper eller tilsvarende.
Fartøjsdragten anvendes globalt under alle klimatiske og vejrmæssige forhold — worldwide. Det er derfor vigtigt, at fartøjsdragten har god pasform og komfort.
Fartøjsdragten skal anvendes af alt personel om bord på Søværnets sejlende enheder.
Udbuddet omfatter:
A) Anskaffelse af nye rednings- og fartøjsdragter
B) Service og vedligehold af eksisterende og nye rednings- og fartøjsdragter
C) Reparation af alle Forsvarets typer af rednings- og fartøjsdragter
D) Reservedele til brug for reparation, service og vedligehold.
35113400, 37414800
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer arbejdere i Danmark løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan rekvireres ved henvendelse til det i punkt I.1) nævnte kontaktpunkt.
— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 1 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende leverancer, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende: en kort beskrivelse af opgaven og den rolle, som ansøger har haft i forbindelse med udførelsen, modtager, beløb og tidspunkter for leverancen.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5).
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2019.
Ordregiver har udarbejdet et prækvalifikationsansøgningsskema som kandidaterne opfordres til at gøre brug af. Skemaet indeholder spørgsmål og skabeloner, som hjælper kandidater med at afgive de efterspurgte oplysninger. Det skal dog understreges, at det alene er ansøgernes ansvar, at de indsendte oplysninger er korrekte, og svarer til de stillede krav.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af bud vil blive offentliggjort til alle prækvalificerede via det kontaktpunkt der angives i prækvalifikationsansøgningen.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 3 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Fartøjsdragter — må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet organ med ansvar for mæglingsprocedure i Danmark
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk