Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Lolland Kommune
Vindere
Delaftale 1: Borgere på plejecentre
(27.05.2020)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
Borgervasketøj til Lolland Kommune
Lolland Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188572
Postadresse: Jernbanegade 7
By: Maribo
NUTS-kode: DK
Postnummer: 4930
Land: Danmark
Kontaktperson: Marian Desrumaux Brodersen
E-mail: madeb@lolland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/123962359.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://lolland.dk/
Del II: Genstand
Borgervasketøj til Lolland Kommune
Med dette materiale ønsker Lolland Kommune at indgå samarbejder med private leverandører om vask af borgeres tøj på leverandørens eget vaskeri.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler
— Delaftale 1: Borgere bosiddende på plejecentre. Aftalen omfatter alle kommunale plejecentre i Lolland Kommune.
Herudover indeholder delaftalen en option på botilbud Søndersø med satellit-afdeling Bellisvej.
Én leverandør tildeles aftalen.
— Delaftale 2: Visiterede borgere i eget hjem. Leverandøren planlægger og tilpasser selv sin logistik i forhold til de aktuelle borgere der er tilmeldt leverandørens ydelser. Ydelsen er omfattet af fritvalgsordningen, jf. servicelovens § 91.
Der ønskes 2 leverandører på delaftalen.
Hver delaftale resulterer i selvstændige kontrakter der opererer uafhængigt af hinanden.
Leverandøren skal være klar til at påbegynde levering af ydelsen pr. d. 1.9.2020.
Delaftale 1: Borgere på plejecentre
Dækker alle plejecentre i Lolland Kommune.
Kontrakten kan forlænges 2 x 12 mdr.
Option på levering til botilbud i Lolland Kommune samt option på levering og vask af linned og håndklæder til akutmodtagelse og midlertidige boliger.
Herudover option på forlængelse af kontrakt.</p>
Delaftale 2: Borgere i private hjem
Dækker visiterede borgere i Lolland Kommune bosiddende i private hjem. Ordningen er omfattet af "frit valg" i henhold til servicelovens § 91.
Kontrakten kan forlænges 2 x 12 mdr.
Option på forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk