Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk
Udbyder
Teknisk Skole Silkeborg
Opdateringer
I stedet for: III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 25 000 000 DKK ekskl. moms. III.2.3) Teknisk kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 18 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet. Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 15 000 000 DKK ekskl. moms. III.2.3) Teknisk kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 8 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet. Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign.
Teknisk Skole Silkeborg - el-entreprisen
Teknisk Skole Silkeborg
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
Teknisk Skole Silkeborg
Danmark
Bredhøjvej 6
Kontaktpunkt(er): Teknisk Skole Silkeborg
Att: John Staal
8600 Silkeborg
DANMARK
Telefon: +45 89234000
Mailadresse: jst@tss.dk
Fax: +45 89234099
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.tss.dk
Yderligere oplysninger fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk
Del II: Kontraktens genstand
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Bredhøjvej 6, 8600 Silkeborg.
NUTS-kode DK04
Opførelse af ny Teknisk Skole Silkeborg hvor uddannelsesafdelinger, som i dag ligger spredt på skolens område, samles i nye visionære og innovative rammer.
Byggeriet forventes udført i perioden oktober 2015 - juni 2017.
Bygningen omfatter ca. 24 000 m2 fordelt på 6 etager, og rummer følgende uddannelsesafdelinger; Auto, Håndværk og Design, Hotel og Restaurant og HTX. Hertil kommer fællesarealer, administration, multisal, kælder i 2 niveauer samt ca. 80 elevboliger.
Hver uddannelsesafdeling indeholder flere underafdelinger, således at bygningen i sidste ende vil indeholde en lang række uddannelser såsom mekaniker, autolakering, karrosseri, smede, murer, tømrer, maler, elektriker, skiltetekniker, kokke, tjener m.v.Byggeriet udføres i energiklasse 2020 og byggeriet forventes DGNB certificeret.
Kontrakten på EL-entreprisen udbydes på baggrund af hovedprojekt og indeholder følgende arbejder:
— byggepladsinstallationer
— lysinstallationer, lysstyringer samt belysningsarmaturer
— sikkerhedsbelysning
— føringsveje
— lavspændingsinstallationer
— svagstrømsinstallationer
— el-tavler samt stik- og hovedledninger
— struktureret kabling
— brandtekniske installationer
— solcelleanlæg.
Udbudsperioden for EL-entreprisen forventes at løbe fra medio maj til ultimo juni 2015.
Udførelsesperioden forventes at løbe fra medio oktober 2015 - medio juni 2017.
Interesserede tilbudsgivere skal følge nedenstående procedure for at tilgå udbudsmaterialet og afgive tilbud:
1. Udbudsmaterialet kan tilgås via iProjekt på følgende link:
http://portal.iprojekt.dk/link/TSS-EL
2. Her opretter virksomheden sig som bruger (eller benytter en allerede eksisterende bruger på iProjekt).3. I udbudsmaterialet findes tilbudslister og formularer til udfyldelse.
4. Efter udfyldelse af tilbudsliste(r) og øvrigt tilbudsmateriale, uploades dette til iProjekt.
5. HUSK at navngive tilbudsdokumenter, så det kan aflæses på filnavnet, hvad den enkelte fil indeholder.
Bemærk særligt:
— kun tilbud der er afleveret via iProjekt kan godkendes
— upload af tilbudsmateriale skal være færdiggjort senest på licitationstidspunktet som angivet i udbudsbrevet.
Procedure for åbning af tilbud er angivet i udbudsbrev.
45310000, 45317000, 09331200, 31500000, 45315600, 31518200
http://portal.iprojekt.dk/link/TSS-EL
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 20 000 000 og 25 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Se endvidere pkt. III.2.2).
Nærmere vilkår for sikkerhedsstillelse fremgår af udbudsmaterialet.
Nærmere vilkår for betalingsbetingelser fremgår af udbudsmaterialet.
Beskrivelse af de særlige vilkår: Projekt- og arbejdssprog er dansk.
Bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggerier m.v. (BEK nr. 1469 af 16.12.2009) er gældende for byggesagen.
Den udførende entreprenør skal derfor indsamle og aflevere oplysninger til brug for beregning af nøgletal i henhold til bekendtgørelsen. jf. særligt bekendtgørelsens § 10 og § 11 samt bilag 3 og 4.
Bekendtgørelse om kvalitetssikring af byggearbejder (BEK nr. 169 af 15.3.2004) er gældende for byggesagen.
Den udførende entreprenør skal derfor foretage kvalitetssikring og deltage i projektgennemgang i henhold til bekendtgørelsen.
ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andet arbejde af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.
Bygherren er Teknisk Skole Silkeborg, der bl.a. har en række uddannelser indenfor byggeriet. Allerede derfor vil der i udbudsmaterialet - herunder i den endelige entreprisekontrakt — være opstillet krav og retningslinjer for inddragelsen af bl.a. lærlinge. Den vindende tilbudsgiver vil således blive underlagt såkaldte sociale klausuler i forhold til inddragelsen af medarbejdere i forbindelse med uddannelse. Krav og retningslinjer vil være angivet i udbudsmaterialet.
2) Tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige iht. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 samt vedr. udbudsdirektivet art. 45, stk. 1 og 2. Koncept for den udvidede erklæring der kan anvendes kan findes på http://www.udbudsportalen.dk/ImageVaultFiles/id_42998/cf_202/Tro_og_love_erkl-ring_vedr-_gld_til_det_offentlig.PDF Denne erklæring skal vedstås ved kontraktindgåelse.
3) Såfremt tilbud er fra et konsortium, skal konsortiets organisation med hensyn til opgaver og ansvarsområde beskrives. Oplysningerne i punkt 1 samt erklæringerne på tro og love anført i punkt 2 skal vedlægges af alle deltagere i konsortiet.4) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer hos en underleverandør, skal tilbudsgiver dokumentere at have tilstrækkelig rådighed over de pågældende ressourcer, f.eks. ved at vedlægge en underskrevet aftale med eller rådighedserklæring fra den/de pågældende underleverandør(er), samt beskrive fordelingen af opgaver mellem disse/denne og tilbudsgiver.
De økonomiske nøgletal skal være påtegnet af revisor, og kan således også opfyldes ved vedlæggelse af revideret årsrapport.
Erklæring/revideret årsrapport skal vedlægges tilbudslisten og uploades på iProjekt.
2) Såfremt tilbudsgiver er et konsortie skal oplysningerne beskrevet i punkt 1) leveres af hver deltager i konsortiet.
3) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer hos en underleverandør, skal oplysningerne i punkt 1) tillige leveres af den/de pågældende underleverandører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 25 000 000 DKK ekskl. moms
2) At tilbudsgiver i det seneste afsluttede regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 15 %.
1) Beskrivelse af tilbudsgivers referencer fra tilsvarende eller lignende entrepriser, udført indenfor de seneste 5 år. Referencerne skal angive Bygherre, Entreprisekontraktsum, årstal for udførelsen af entreprisen samt indeholde en beskrivelse af tilbudsgivers ydelse på de pågældende referencer. Der må højst afleveres 3 referencer fra tilbudsgiver. Såfremt der vedlægges mere end 3 referencer, vil ordregiver kun inddrage de tre første i vurderingen. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte referencen. Referenceark skal vedlægges tilbudslisten og uploades til iProjekt.
2) Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, må der fortsat alene vedlægges op til 3 referencer som anført i punkt 1).
3) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer (og dermed referencer) skal tilbudsgiver vedlægge/markere relevante referencer for den/de pågældende underleverandør(er). Det må fortsat alene afleveres 3 referencer og det vil fortsat være de 3 første referencer, som ordregiver vil inddrage i vurderingen.
4) Entreprenøren skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for de betydeligste tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Bekendtgørelse Nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv. (dvs. aflevere et eller flere relevante »faktablade«).
Der afleveres nøgletal for min. 1 og maks. 3 gennemførte entrepriseopgaver.
5) Hvis entreprenøren har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal entreprenøren desuden aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9, herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hver at de nævnte nøgletal samt oplysninger om helt eller delvis afbrudte evalueringssager. (dvs. »karakterbog«).
6) Hvis entreprenøren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal entreprenøren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer indenfor de seneste 3 år, der dokumenterer, at entreprenøren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på de fire områder. Der afleveres tilsvarende oplysninger for min. 1 gennemført entrepriseopgave.
7) Hvis tilbudsgiver er et konsortie skal oplysningerne i punkt 4-6) om muligt vedlægges for hver deltager i konsortiet.
8) Hvis tilbudsgiver baserer sig på en underleverandørs ressourcer skal oplysningerne i punkt 4) - 6) også vedlægges for den/de pågældende underleverandør(er).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 18 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet.
Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign.
Del IV: Procedure
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 50-086510 af 12.3.2015
Sted:
Licitationssted fremgår af udbudsmaterialet. Opmærksomheden henledes ligeledes på de formkrav der er opstillet for aflevering af tilbuddet.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: jaYderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Tilbudsgivere må være tilstede under åbningen af tilbuddene.
Procedure fremgår af udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Rekvisition af udbudsmateriale skal følge den procedure der er beskrevet under pkt. II.1.5).
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
1780 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://klfu.dk
Klage over udbud ordregivers tildelingsbeslutning i forbindelse med et offentligt udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Når en ordregiver beslutter at tildele en kontrakt, der er omfattet af udbudsdirektivet, må ordregiveren tidligst indgå kontrakten efter udløbet af en standstill-periode på 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt samtidig underretningen til tilbudsgiverne om tildelingsbeslutningen, hvis underretningen er sket ad elektronisk vej. Der henvises i øvrigt til øvrige frister og procedurer som beskrevet i »Lov om håndhævelse af udbud« (L 2010 492 med ændringer).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk