23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 099-178450
Offentliggjort
26.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://portal.iprojekt.dk/link/TSS-EL

Indlevering af tilbud

Til
30.06.2015 Kl. 10:00

Addresse
Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk

Udbyder

Teknisk Skole Silkeborg

Opdateringer

Rettelse
(04.06.2015)

I stedet for:

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 25 000 000 DKK ekskl. moms.

III.2.3) Teknisk kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 18 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet.

Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign.

Læses:

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 15 000 000 DKK ekskl. moms.

III.2.3) Teknisk kapacitet: Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 8 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet.

Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign.

Teknisk Skole Silkeborg - el-entreprisen


Teknisk Skole Silkeborg

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Teknisk Skole Silkeborg
Danmark
Bredhøjvej 6
Kontaktpunkt(er): Teknisk Skole Silkeborg
Att: John Staal
8600 Silkeborg
DANMARK
Telefon: +45 89234000
Mailadresse: jst@tss.dk
Fax: +45 89234099

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.tss.dk

Yderligere oplysninger fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Årstiderne Arkitekter P/S
Papirfabrikken 24
Kontaktpunkt(er): Årstiderne Arkitekter P/S
Att: Morten Pilgaard
8600 Silkeborg
DANMARK
Mailadresse: mp@aarstiderne.dk
Internetadresse: http://www.aarstiderne.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Andet: Selvejende institution
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Teknisk Skole Silkeborg — EL-entreprisen.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Bredhøjvej 6, 8600 Silkeborg.

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opførelse af fagskoler.
Opførelse af ny Teknisk Skole Silkeborg hvor uddannelsesafdelinger, som i dag ligger spredt på skolens område, samles i nye visionære og innovative rammer.
Byggeriet forventes udført i perioden oktober 2015 - juni 2017.

Bygningen omfatter ca. 24 000 m2 fordelt på 6 etager, og rummer følgende uddannelsesafdelinger; Auto, Håndværk og Design, Hotel og Restaurant og HTX. Hertil kommer fællesarealer, administration, multisal, kælder i 2 niveauer samt ca. 80 elevboliger.

Hver uddannelsesafdeling indeholder flere underafdelinger, således at bygningen i sidste ende vil indeholde en lang række uddannelser såsom mekaniker, autolakering, karrosseri, smede, murer, tømrer, maler, elektriker, skiltetekniker, kokke, tjener m.v.
Byggeriet udføres i energiklasse 2020 og byggeriet forventes DGNB certificeret.
Kontrakten på EL-entreprisen udbydes på baggrund af hovedprojekt og indeholder følgende arbejder:
— byggepladsinstallationer
— lysinstallationer, lysstyringer samt belysningsarmaturer
— sikkerhedsbelysning
— føringsveje
— lavspændingsinstallationer
— svagstrømsinstallationer
— el-tavler samt stik- og hovedledninger
— struktureret kabling
— brandtekniske installationer
— solcelleanlæg.
Udbudsperioden for EL-entreprisen forventes at løbe fra medio maj til ultimo juni 2015.
Udførelsesperioden forventes at løbe fra medio oktober 2015 - medio juni 2017.
Interesserede tilbudsgivere skal følge nedenstående procedure for at tilgå udbudsmaterialet og afgive tilbud:
1. Udbudsmaterialet kan tilgås via iProjekt på følgende link:

http://portal.iprojekt.dk/link/TSS-EL

2. Her opretter virksomheden sig som bruger (eller benytter en allerede eksisterende bruger på iProjekt).
3. I udbudsmaterialet findes tilbudslister og formularer til udfyldelse.
4. Efter udfyldelse af tilbudsliste(r) og øvrigt tilbudsmateriale, uploades dette til iProjekt.
5. HUSK at navngive tilbudsdokumenter, så det kan aflæses på filnavnet, hvad den enkelte fil indeholder.
Bemærk særligt:
— kun tilbud der er afleveret via iProjekt kan godkendes
— upload af tilbudsmateriale skal være færdiggjort senest på licitationstidspunktet som angivet i udbudsbrevet.
Procedure for åbning af tilbud er angivet i udbudsbrev.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45310000, 45317000, 09331200, 31500000, 45315600, 31518200

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se beskrivelsen under punkt II.1.5) — samt tilhørende udbudsmateriale der kan tilgås via iProjekt på følgende link:

http://portal.iprojekt.dk/link/TSS-EL

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 25 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 20 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal stilles sikkerhed iht. AB 92.
Se endvidere pkt. III.2.2).
Nærmere vilkår for sikkerhedsstillelse fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelser iht. AB 92.
Nærmere vilkår for betalingsbetingelser fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som Teknisk Skole Silkeborg med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Projekt- og arbejdssprog er dansk.
Bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggerier m.v. (BEK nr. 1469 af 16.12.2009) er gældende for byggesagen.
Den udførende entreprenør skal derfor indsamle og aflevere oplysninger til brug for beregning af nøgletal i henhold til bekendtgørelsen. jf. særligt bekendtgørelsens § 10 og § 11 samt bilag 3 og 4.
Bekendtgørelse om kvalitetssikring af byggearbejder (BEK nr. 169 af 15.3.2004) er gældende for byggesagen.
Den udførende entreprenør skal derfor foretage kvalitetssikring og deltage i projektgennemgang i henhold til bekendtgørelsen.
ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andet arbejde af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.
Bygherren er Teknisk Skole Silkeborg, der bl.a. har en række uddannelser indenfor byggeriet. Allerede derfor vil der i udbudsmaterialet - herunder i den endelige entreprisekontrakt — være opstillet krav og retningslinjer for inddragelsen af bl.a. lærlinge. Den vindende tilbudsgiver vil således blive underlagt såkaldte sociale klausuler i forhold til inddragelsen af medarbejdere i forbindelse med uddannelse. Krav og retningslinjer vil være angivet i udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Tilbudsgiver bedes oplyse firmanavn, adresse, CVR-nr., tlf. nr., kontaktperson og e-mail adresse. Opfyldes ved udfyldelse af tilbudslisten.

2) Tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige iht. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 samt vedr. udbudsdirektivet art. 45, stk. 1 og 2. Koncept for den udvidede erklæring der kan anvendes kan findes på http://www.udbudsportalen.dk/ImageVaultFiles/id_42998/cf_202/Tro_og_love_erkl-ring_vedr-_gld_til_det_offentlig.PDF Denne erklæring skal vedstås ved kontraktindgåelse.

3) Såfremt tilbud er fra et konsortium, skal konsortiets organisation med hensyn til opgaver og ansvarsområde beskrives. Oplysningerne i punkt 1 samt erklæringerne på tro og love anført i punkt 2 skal vedlægges af alle deltagere i konsortiet.
4) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer hos en underleverandør, skal tilbudsgiver dokumentere at have tilstrækkelig rådighed over de pågældende ressourcer, f.eks. ved at vedlægge en underskrevet aftale med eller rådighedserklæring fra den/de pågældende underleverandør(er), samt beskrive fordelingen af opgaver mellem disse/denne og tilbudsgiver.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Erklæring med det seneste regnskabsårs reviderede nøgletal (minimum omsætning, resultat, soliditetsgrad og egenkapital).
De økonomiske nøgletal skal være påtegnet af revisor, og kan således også opfyldes ved vedlæggelse af revideret årsrapport.
Erklæring/revideret årsrapport skal vedlægges tilbudslisten og uploades på iProjekt.
2) Såfremt tilbudsgiver er et konsortie skal oplysningerne beskrevet i punkt 1) leveres af hver deltager i konsortiet.
3) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer hos en underleverandør, skal oplysningerne i punkt 1) tillige leveres af den/de pågældende underleverandører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) At tilbudsgiver havde en omsætning i seneste, afsluttede regnskabsår på min. 25 000 000 DKK ekskl. moms
2) At tilbudsgiver i det seneste afsluttede regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 15 %.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Beskrivelse af tilbudsgivers referencer fra tilsvarende eller lignende entrepriser, udført indenfor de seneste 5 år. Referencerne skal angive Bygherre, Entreprisekontraktsum, årstal for udførelsen af entreprisen samt indeholde en beskrivelse af tilbudsgivers ydelse på de pågældende referencer. Der må højst afleveres 3 referencer fra tilbudsgiver. Såfremt der vedlægges mere end 3 referencer, vil ordregiver kun inddrage de tre første i vurderingen. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte referencen. Referenceark skal vedlægges tilbudslisten og uploades til iProjekt.
2) Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, må der fortsat alene vedlægges op til 3 referencer som anført i punkt 1).
3) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på ressourcer (og dermed referencer) skal tilbudsgiver vedlægge/markere relevante referencer for den/de pågældende underleverandør(er). Det må fortsat alene afleveres 3 referencer og det vil fortsat være de 3 første referencer, som ordregiver vil inddrage i vurderingen.
4) Entreprenøren skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for de betydeligste tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Bekendtgørelse Nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv. (dvs. aflevere et eller flere relevante »faktablade«).
Der afleveres nøgletal for min. 1 og maks. 3 gennemførte entrepriseopgaver.
5) Hvis entreprenøren har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal entreprenøren desuden aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9, herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hver at de nævnte nøgletal samt oplysninger om helt eller delvis afbrudte evalueringssager. (dvs. »karakterbog«).
6) Hvis entreprenøren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal entreprenøren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer indenfor de seneste 3 år, der dokumenterer, at entreprenøren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på de fire områder. Der afleveres tilsvarende oplysninger for min. 1 gennemført entrepriseopgave.
7) Hvis tilbudsgiver er et konsortie skal oplysningerne i punkt 4-6) om muligt vedlægges for hver deltager i konsortiet.
8) Hvis tilbudsgiver baserer sig på en underleverandørs ressourcer skal oplysningerne i punkt 4) - 6) også vedlægges for den/de pågældende underleverandør(er).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1) Tilbudsgiver skal have minimum én færdiggjort reference fra byggesager med samme kompleksitet som den udbudte opgave, og med en entreprisesum på min. 18 000 000 DKK ekskl. moms for EL-arbejdet.
Ved samme kompleksitet forstås etageboligbyggeri, kontorbyggeri eller byggeri opført til uddannelse og undervisning, laboratorier, sygehuse, kultur o. lign.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 50-086510 af 12.3.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.6.2015 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
dage: 90 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 30.6.2015 - 10:00

Sted:

Licitationssted fremgår af udbudsmaterialet. Opmærksomheden henledes ligeledes på de formkrav der er opstillet for aflevering af tilbuddet.

Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Tilbudsgivere må være tilstede under åbningen af tilbuddene.
Procedure fremgår af udbudsmaterialet.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Det bemærkes at det fulde udbudsmateriale vil være tilgængeligt samtidig med elektronisk afsendelse af denne udbudsbekendtgørelse.
Rekvisition af udbudsmateriale skal følge den procedure der er beskrevet under pkt. II.1.5).
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
1780 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov om håndhævelse af udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010 med ændringer.
Klage over udbud ordregivers tildelingsbeslutning i forbindelse med et offentligt udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Når en ordregiver beslutter at tildele en kontrakt, der er omfattet af udbudsdirektivet, må ordregiveren tidligst indgå kontrakten efter udløbet af en standstill-periode på 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt samtidig underretningen til tilbudsgiverne om tildelingsbeslutningen, hvis underretningen er sket ad elektronisk vej. Der henvises i øvrigt til øvrige frister og procedurer som beskrevet i »Lov om håndhævelse af udbud« (L 2010 492 med ændringer).
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.5.2015

Send til en kollega

0.062