23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 099-180352
Offentliggjort
26.05.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Til
18.06.2015 Kl. 12:00

Addresse
Jesper Knage
jek@afhh.dk

Anmodning om deltagelse

Til
22.06.2015 Kl. 12:00

Addresse
ÅF - Hansen og Henneberg
Lyskær 3 EF
2730 Herlev
att: Jesper Knage

Mærke
»Prækvalifikationsansøgning — Må ikke åbnes i posten«

Udbyder

Brøndby Kommune

Opdateringer

Rettelse
(02.06.2015)

I stedet for:

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne:

Ja

Brøndby Kommune

DK

Park Allé 160

2605 Brøndby

Danmark.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

1. Arbejdsklausul:

Kontrakten vil indeholde en Arbejdsklausul i medfør af ILO-konventionen nr. 94, en Social Klausul om lærlinge- og praktikpladser samt en klausul om kædeansvar. Nærmere vilkår vil fremgår af udbudsmaterialet.

2. Social Klausul:

Brøndby Kommune ønsker, at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og som har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.

Kontrakthaver er efter kontraktindgåelse forpligtiget til, at indgå i drøftelse med Jobcenter Brøndby om muligheden for, at etablere lommepenge- og fritidsjob til unge, praktikpladser, virksomhedspraktikker og løntilskud i forbindelse med denne kontrakt. Kontrakthaver vil blive kontaktet af Jobcenter Brøndby.

Læses:

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne:

Nej.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

1. Arbejdsklausul:

Kontrakten vil indeholde en Arbejdsklausul i medfør af ILO-konventionen nr. 94 og, en Social Klausul om lærlinge- og praktikpladser samt en klausul om kædeansvar.

2. Social Klausul:

Kontrakten vil indeholde en social klausul, idet Brøndby Kommune ønsker, at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og som har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.

Kontrakthaver er efter kontraktindgåelse forpligtiget til, at indgå i drøftelse med Jobcenter Brøndby om muligheden for, at etablere lommepenge- og fritidsjob til unge, praktikpladser, virksomhedspraktikker og løntilskud i forbindelse med denne kontrakt. Kontrakthaver vil blive kontaktet af Jobcenter Brøndby.

Nærmere vilkår vil fremgår af udbudsmaterialet.

Drift, vedligeholdelse og renovering af vejbelysning


Brøndby Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Brøndby Kommune
Park Allé 160
Kontaktpunkt(er): Teknisk Forvaltning
Att: Anne Lisbeth Sørensen
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: brondby@brondby.dk

Yderligere oplysninger fås her: ÅF — Hansen og Henneberg
DK
Lyskær 3 EF
Att: Jesper Knage
2730 Herlev
DANMARK
Mailadresse: jek@afhh.dk
Internetadresse: http://www.afconsult.com/lighting

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Brøndby Kommune
DK
Park Allé 160
2605 Brøndby
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Drift, vedligeholdelse og renovering af vejbelysning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Brøndby Kommune.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 0
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Brøndby Kommune forventer at overtage ejerskabet af vejbelysningsanlægget i Brøndby Kommune den 1.1.2016. Brøndby Kommune skal i den forbindelse indgå kontrakt/samarbejde med en leverandør om drift, vedligeholdelse og energirenovering af vejbelysningsanlægget. Den udbudte kontrakt indeholder enkelte elementer af en rammeaftale. Det er dog Brøndby Kommunes vurdering, at kontraktens primære genstand skal kategoriseres som en offentlig kontrakt.
Vejbelysningsanlægget består af cirka 7 800 armaturer og cirka 7 900 lyskilder, idet nogle armaturer er bestykket med to lyskilder. Cirka 74 % af armaturerne er bestykket med forholdsvis moderne lyskilder (metalhalogen, højtryksnatrium, kompaktlysrør). Den resterende del er bestykket med kviksølvlyskilder og lysrør. LED udgør under 5 % af armaturerne.
Armaturer og master er placeret på veje, stier og pladser mv. Fordeling og placering vil fremgå af anlægsdokumentationen som en del af udbudsmaterialet, der vil blive fremsendt til de ansøgere, der opnår prækvalifikation.
Kontrakten indeholder drift, service og vedligeholdelse af vejbelysningsanlægget tilhørende Brøndby Kommune — vejbelysningsanlægget kan reduceres ved nedlæggelser og/eller overdragelse af anlæg til private og kan forøges ved nyanlæg etableret af Brøndby Kommune i kontraktens løbetid. Kontrakten omfatter alle nødvendige administrative ydelser forbundet med driften af anlægget, herunder tilrettelæggelse, koordinering, kvalitetssikring, dokumentation og afregning, ligesom leverandøren skal varetage Brøndby Kommunes forpligtelser overfor elforsyningsselskaber, politi og beredskab samt ajourføring af oplysninger i LER og ajourføring af oplysninger i Brøndby Kommunes anlægsdatabase. Herudover består opgaven i varetagelse af borgerhenvendelser, vagttelefon og -beredskab ved pludseligt opståede uheld, ødelæggelse, fejl og mangler på anlæg, levering af nødvendige materialer, udførelse af eftersyn. måleraflæsning samt gruppeudskiftning af lyskilder.
Kontrakten indeholder renovering af dele af vejbelysningsanlægget. Renoveringen følger en renoveringsplan, der bliver en del af udbudsmaterialet, men der vil som udgangspunkt være tale om ældre anlæg, hvor der kan opnås størst energibesparelse ved udskiftning til ny teknologi. Endvidere kan der blive tale om mindre nyanlæg. Brøndby Kommune forventer, at leverandøren holder sig løbende opdateret på den nyeste teknologi inden for vejbelysning og at begge parter (Brøndby Kommune og leverandøren) gennem samarbejdet deler sin viden mv. med hinanden. Det forventes at 1800 armaturer og 36 master skal skiftes.
Kontrakten vil indeholde tre optioner, som er beskrevet nærmere i udbuds-bekendtgørelsens afsnit II.2.2).
Kontrakten.
Kontraktindgåelse:
Kontraktopstart forventes at være den 1.1.2016. Kontraktindgåelse er betinget af Brøndby Kommunes indgåelse af endelig aftale om overtagelse af vejbelysningsanlægget.
Orienteringsmøde:
Brøndby Kommune afholder orienteringsmøde mandag den 6. august, kl. 10:00 på Brøndby Rådhus, Park Allé 160, 2605 Brøndby. Tilmelding er ikke nødvendig. Deltagerne afhentes ved hovedindgangen.
Procedure:

For at deltage i udbuddet bedes interesserede virksomheder melde deres interesse til Jesper Knage, jek@afhh.dk for at få tilsendt dokumentet »Afgivelse af prækvalifikations oplysninger« , som indeholder skabelon A-L og alle prækvalifikationsansøgere skal udfylde.

Ansøgning om prækvalifikation bedes afleveret/fremsendt i mindst 3 fysiske eksemplarer og 1 elektronisk eksemplar på USB-stik til:
ÅF — Hansen og Henneberg, Lyskær 3 EF, 2730 Herlev, Danmark, att: Jesper Knage.
Ansøgningen bedes mærket »Prækvalifikationsansøgning — Må ikke åbnes i posten«.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31500000, 31527200, 34928500, 34993000, 45316110, 50232100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se beskrivelse under punkt II.1.5).
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 5 000 000 og 12 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 1: Mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange med op til 12 måneder — i alt op til 24 måneder.
2: Separation af vejbelysningsanlægget fra det eksisterende forsyningsnet på op til 5-20 steder/anlæg, herunder gravning og kabling.
3: Mulighed for at udvide kontrakten med nyanlæg svarende til 150 master og 150 armaturer.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2019

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Den vindende tilbudsgiver vil skulle sikkerhed for drift og vedligeholdelse i hele kontraktens varighed. Derudover vil der blive stillet krav om særskilt sikkerhedsstillelse for konkrete renoveringsprojekter. De nærmere betingelser herfor vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsfristen er 30 dage. Se endvidere bekendtgørelse nr. 459 af den 13.5.2014 af lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling (renteloven). Der vil blive stillet krav om elektronisk fakturering.
Der vil indgå en bodsbestemmelse i drift og vedligeholdelseskontrakten. Moderniseringskontrakten indeholder vilkår om garanterede energibesparelser og eventuel bodsbetaling, hvis disse ikke overholdes.
Nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt kontrakten tildeles et konsortium eller lignende sammenslutning, skal medlemmerne/deltagerne skriftlig erklære at påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget, der kan træffe bindende afgørelser vedrørende kontrakten på alle medlemmernes/deltagernes vegne — i kontraktperioden skal konsortier eller lignende sammenslutninger optræde som én leverandør.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: 1. Arbejdsklausul:
Kontrakten vil indeholde en Arbejdsklausul i medfør af ILO-konventionen nr. 94, en Social Klausul om lærlinge- og praktikpladser samt en klausul om kædeansvar. Nærmere vilkår vil fremgår af udbudsmaterialet.
2. Social Klausul:
Brøndby Kommune ønsker, at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og som har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.
Kontrakthaver er efter kontraktindgåelse forpligtiget til, at indgå i drøftelse med Jobcenter Brøndby om muligheden for, at etablere lommepenge- og fritidsjob til unge, praktikpladser, virksomhedspraktikker og løntilskud i forbindelse med denne kontrakt. Kontrakthaver vil blive kontaktet af Jobcenter Brøndby.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tro og love-erklæring (skabelon C) om at der ikke foreligger strafbare forhold omfattet af bekendtgørelse nr. 712 af den 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, § 10, stk. 1 og 2 samt artikel 45, stk. 2, litra a-c og e-f i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004 (udbudsdirektivet). Er ansøger et konsortium eller lignende sammenslutning, skal der indgives tro og love-erklæring fra hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. Ansøgere, der befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2 nævnte situationer, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Oplysninger om ansøgers omsætning, resultat og egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår (skabelon D-E-H). Oplysninger kan gives i form af enten et særskilt dokument (erklæring) med oplysninger og revisors påtegning eller evt. ansøgers godkendte regnskaber.
2. Ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Såfremt der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal ansøger vedlægge en redegørelse herom.
Ad 1-2. Er ansøger et konsortium eller lignende sammenslutning, skal der indgives oplysninger (1-2) for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen (skabelon D-E-H-G). Såfremt ansøger har en gyldig grund til ikke at fremlægge ovennævnte dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring vedrørende ansøgers kapitalforhold) for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de økonomiske og finansielle ressourcer, der er nødvendige for udførelse af arbejdet/ydelsen, f.rks. ved at fremlægge tilsagn herom (rådighedserklæring) fra de pågældende enheder. Se pkt. VI.3) om sprog.
Finansielle erklæringer forefindes i »Afgivelse af prækvalifikations oplysninger« skabelon A-L som skal udfyldes af alle prækvalifikationsansøgere.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Referencer (skabelon F) — oplysninger om ansøgers erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser, der er udført inden for de seneste tre år. Referencer skal dække tilsvarende arbejder/ydelser (se pkt. II.1.5)). Beskrivelsen af referencerne bør indeholde oplysninger om arbejdet/ydelsen, tidspunkt for udførelsen, lokalitet og hvem arbejdet/ydelsen er udført for.
2. Oplysninger om det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede de seneste 3 år hos ansøger. Brøndby Kommune ser gerne de ansatte fordelt på relevante faggrupper, herunder overmontører og udlærte elektrikere.
3. Oplysninger om uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer samt erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser hos de ansvarlige ansatte, der forventes at skulle udføre arbejdet/ydelsen.
4. Oplysninger om ansøgers autorisation til el-arbejder.
5. Oplysninger om materiel og udstyr ansøger har til rådighed for udførelse af arbejdet/ydelsen (skabelon I-J).
6. Dokumentation for ansøgers KLS-system (kvalitetsledelsessystem) (skabelon L).
7. Dokumentation for ansøgers miljøstyringssystem/miljøledelse. Ad 1-7. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske kapacitet (fx underleverandører) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de tekniske ressourcer, der er nødvendige for udførelse af arbejdet/ydelsen, f.eks. ved at fremlægge tilsagn herom (rådighedserklæring) fra de pågældende enheder. Se pkt. VI.3) om sprog.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Dele af arbejdet kræver autorisation, jf. lov nr. 401 af den 28.4.2014 om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt det modtages anmodning om prækvalifikation fra flere end 5 egnede ansøgere, vil Brøndby Kommune udvælge de 5 ansøgere, som ud fra en samlet vurdering har (1) mest erfaring med tilsvarende opgaver, samt (2) råder over uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, som bedst understøtter de opgaver, som skal udføres under den udbudte kontrakt, som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.3. Der vil endvidere blive lagt vægt på ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.2.
Med "tilsvarende opgaver" forstås opgaver, som i indhold, størrelse og kompleksitet svarer til den udbudte opgave.
Udvælgelsen foretages på baggrund af den dokumentation (»Afgivelse af prækvalifikationsoplysninger«), som ansøgerne skal fremsende i medfør af udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.1)-2.3).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 18.6.2015 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Udenlandske tilbudsgivere skal være opmærksomme på, at tilbudsgiveren skal registreres i Registret for Udenlandske Tjenesteydere (RUT). Registreringen skal ske senest samtidig med arbejdets påbegyndelse. Yderligere information kan indhentes hos: Erhvervsstyrelsen, Langelinie Allé 17, 2100 København Ø, tlf.: +45 35291000, e-mail: erst@erst.dk, internetadresse: http://www.erhversstyrelsen.dk/

Anmodning om prækvalifikation afleveres/fremsendes i mindst 3 fysiske eksemplarer og 1 elektronisk eksemplar på USB-stik til Brøndby Kommunes teknisk rådgiver, se pkt. II.1.5).
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk/
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af den 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte tilbudsgivere. Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregivers offentliggørelse af bekendtgørelse om indgåede kontrakter. Klager skal være opmærksom på, at samtidigt med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klager underrette indklagede (ordregiver) skriftligt.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.5.2015

Send til en kollega

0.078