Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=268972&B=HOFOR
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=268972&B=HOFOR
Udbyder
Hofor A/S
Vindere
Valgt leverandør
(25.09.2020)
Pronor IndustriTeknik as
Edwin Rahrs Vej 52
8220 Brabrand
Levering af el-komponenter til HOFORs kildepladser
Hofor A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Line Kolle
E-mail: likr@hofor.dk
Telefon: +45 27954398
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Levering af el-komponenter til HOFORs kildepladser
Rammeaftalen omhandler levering af el-komponenter. Aftalen er tiltænkt for levering af de nedenfor nævnte komponenter til HOFORs kildepladser. Dog gælder at vandforsyningsområdet uden for kildepladser samt øvrige forsyningsområder i HOFOR kan gøre brug af rammeaftalen. Aftalen omhandler levering af frekvensomformer, tryktransducer til måling af vandspejl i boring samt tryktransducer til måling af pumpetryk. Derudover omhandler aftalen en supportfunktion. Aftalens forventede omsætning over 8 år udgør 7 000 000 DKK. På aftalens samlede omsætning indgår en variationsprocent på -100 til +200 %. På de enkelte poster indgår en variationsprocent på -100 og op til +500 % jf. TBL. Den store variationsprocent på enkeltposter skyldes at HOFOR på nuværende tidspunkt ikke har overblik over ønsket tryk, flow og nødvendigt antal boringer for kommende kildepladsprojekter.
Rammeaftalen omhandler levering af el-komponenter. Aftalen er tiltænkt for levering af de nedenfor nævnte komponenter til HOFORs kildepladser. Dog gælder at vandforsyningsområdet uden for kildepladser samt øvrige forsyningsområder i HOFOR kan gøre brug af rammeaftalen. Aftalen omhandler levering af frekvensomformer, tryktransducer til måling af vandspejl i boring samt tryktransducer til måling af pumpetryk. Derudover omhandler aftalen en supportfunktion. Aftalens forventede omsætning over 8 år udgør 7 000 000 DKK. På aftalens samlede omsætning indgår en variationsprocent på -100 til +200 %. På de enkelte poster indgår en variationsprocent på -100 og op til +500 % jf. TBL. Den store variationsprocent på enkeltposter skyldes at HOFOR på nuværende tidspunkt ikke har overblik over ønsket tryk, flow og nødvendigt antal boringer for kommende kildepladsprojekter.
HOFOR har ret til at forlænge rammeaftalen op til 5 (fem) gange, idet forlængelse sker med 12 måneder ad gangen regnet fra det gældende ophørstidspunkt. HOFOR meddeler senest 3 måneder før rammeaftalens ophør, om rammeaftalen ønskes forlænget
I tilfælde af at HOFOR skal foretage en udvælgelse blandt ansøgerne for at mindske feltet af bydere, finder udvælgelse sted i henhold til gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår inden for aftaleområdet. Jo større omsætning, jo bedre vurderes ansøgeren.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Gennemsnitlig soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 20 %
— Gennemsnitlig overskudsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positiv
— Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør minimum 10 mio. DKK
— Gennemsnitlig årsomsætning for de senest 3 disponible regnskabsår inden for aftaleområdet udgør min 5 mio. DKK. Med aftaleområdet menes her salg af frekvensomformere på 1,1kW-22kW.
Den dokumentation, der skal fremsendes på ordregivers forespørgsel, kan være ansøgers revisorpåtegnede årsrapporter eller uddrag heraf for de seneste 3 regnskabsår.
Ansøger skal have et kvalitetsledelsessystem baseret på ISO 9001:2015 eller tilsvarende.
HOFOR skal i rammeaftalens løbetid have adgang til dokumentation for interne og eksterne audits af leverandøren samt producenten.
HOFOR skal i rammeaftalens løbetid have adgang til at besigtige produktionen af de tilbudte komponenter på fabrik, således at HOFOR kan tilse at arbejderne udføres i henhold til god DDS og med et hensigtsmæssigt niveau af kvalitetssikring.
Produkter skal overholde EU-lovgivning og være forsynet med et overensstemmelsesmærke (CE-mærke) jvf. gældende EMC-direktiv samt øvrige relevante EU-direktiver, såfremt produkterne måtte være omfattet af disse.
Uden at leverandørens ansvar derved begrænses, forpligter leverandøren sig til at tegne en erhvervs- og produktansvarsforsikring hos et anerkendt forsikringsselskab med en forsikringssum på nedenstående beløb angivet pr. skadesbegivenhed i alt pr. forsikringsår.
— Dækningssum på 10 mio. DKK pr. skadesbegivenhed pr. forsikringsår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
HOFOR kan frit vælge hvorvidt HOFOR vil tildele kontrakten til den tilbudsgiver, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud i overensstemmelse med de oplyste tildelingskriterier i pkt. 5 i udbudsbetingelserne, eller om HOFOR vil invitere tilbudsgivere til at forhandle.
Tilbudsgivere kan således ikke være sikre på, at blive indbudt til forhandling.
Hvis HOFOR benytter sig af sin ret til at tildele kontrakten på baggrund af det første tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, vil HOFOR sikre, at tilbuddet overholder kravene fastsat i udbudsbetingelserne og udbudsmaterialet i øvrigt. Da HOFOR har mulighed for at tildele kontrakten på baggrund af det første tilbud, skal tilbudsgiver sørge for, at tilbuddet opfylder samtlige krav i udbudsmaterialet i det første tilbud.
Formålet med forhandling er, at tilbudsgiverne får adgang til at optimere deres tilbud. Endvidere er formålet at få præciseret kravene, da der kan ske tilpasninger af udbudsmaterialet på baggrund af forhandlingsforløbet.
Det forventes, at der afholdes én forhandlingsrunde. HOFOR forbeholder sig dog retten til at afholde yderligere forhandlingsrunder, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
HOFOR forbeholder sig ret til at gøre brug af tilbudsgivernes tidligere tilbud, indtil vedståelsesfristens udløb, hvis dette viser sig nødvendigt. Tilbudsgiver er således ikke frigjort fra sine tidligere tilbud ved deltagelse i forhandlingerne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk