Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Hovedeftersyn af skibet Søløven
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2009/81/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
2750 Ballerup
DANMARK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/fmt
Yderligere oplysninger fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Eftersynet er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet i henhold til klasseregler og anden påkrævet vedligeholdelse og eftersyn af skibet. Eftersynet inkluderer adskillelse og eftersyn af væsentlige mekaniske dele, såsom akselledning for fremdrivningsanlæg, pumper, rorsystemer, styremaskineanlæg mv. Søløven er oprindeligt bygget som en del af et militært byggeprogram omfattende Flyvefisken-klassen (Standard Flex 300).På grund af ændrede behov i Søværnet blev Søløven i 2010-2011 ombygget til et dykkeruddannelsesfartøj, der primært uddanner frømandskorpset og forsvarets minedykkere.
Skibets hoveddata:
Længde overalt: 54 meter
Længde p.p.: 50 meter
Bredde: 9 meter
Dybdegang: maks. 3 meter
Deplacement: 450 tons
Skibet er til rådighed for gennemførelse af hovedeftersyn fra den 8.10.2015 til den 11.11.2015.
50241000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kriterier angående de økonomiske aktørers personlige forhold (som kan føre til, at de udelukkes), herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved afgivelse af tilbuddet (og ikke ved ansøgningen om prækvalifikation) skal leverandøren afgive en erklæring på tro og love om,hvorvidt leverandøren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor leverandøren er etableret, og i Danmark. En formular, som kan anvendes til dette formål vil blive stillet til rådighed sammen med udbudsmaterialet.Kriterier angående de økonomiske aktørers økonomiske og finansielle formåen (som kan føre til, at de udelukkes)
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det seneste årsgodkendte regnskab eller en erklæring om ansøgerens egenkapital, omsætning og soliditetsgrad for det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal årsrapporten/erklæringen gives for hver enkelt virksomhed.Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i det seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
Kriterier angående de økonomiske operatørers tekniske og/eller faglige formåen (som kan føre til, at de udelukkes)
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:Fremlæggelse af liste over de betydeligste lignende ydelser på GRP Fartøjer, som tilbudsgiveren har udført indenfor de seneste 5 år med angivelse af navn på fartøj, ejer eller reders navn, og en overordnet beskrivelse af opgavens karakter (f.eks. hovedeftersyn, større ombygning etc.) og tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på GRP fartøjer.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 3 egnede ansøgere søger om prækvalifikation, vil begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, ske ved en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedst matchende tidligere leverancer i forhold til den udbudte opgave.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved evalueringen af tilbudsgivers pris vil der blive taget højde for de omkostninger, der for forsvaret er forbundet med, at eftersynet gennemføres på tilbudsgivers værft, således at disse i evalueringsmæssig henseende tillægges prisen i det afgivne tilbud. Dette omfatter omkostninger ved sejltid til værftet, omkostninger ved opretholdelse af fornødent vagtberedskab samt omkostninger til transport, rejsetid og ophold for forsvarets mandskab. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.
Ad. pkt. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet og pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet.
Såfremt en ansøger i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
Ad ansøgning:
Ordregiver ser gerne, at anmodning om prækvalifikation indeholder oplysninger om e-mail-adresse på kontaktperson hos ansøger, hvortil eventuelle meddelelser under udbuddet kan sendes. Ansøgning om prækvalifikation bedes indleveret til kontaktperson angivet i bilag A III i 2 papireksemplarer og 1 elektronisk version (USB, dvd eller lignende læsbart medie). Ansøgninger bedes mrk. »Ansøgning om prækvalifikation — Søløven«.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfs.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk