Barker Jørgensens Maskinfabrik har kinesiske succes
Det kinesiske marked har efterhånden udviklet sig til at være et af de allervigtigste for Ballerup-virksomheden.
For blot få år siden var det europæiske kunder, der udgjorde langt hovedparten af Barker Jørgensens Maskinfabriks omsætning, men siden virksomheden etablerede sig i Kina i 2007, er det lokale salg steget eksplosivt, og omsætningen i Asien udgør i dag mere end en tredjedel af virksomhedens samlede omsætning.
- Det skyldes dels den generelle vækst i Kina og Asien, som betyder, at der bygges nye fabrikker. Dels at stigende omkostninger øger motivationen til at vælge procesudstyr af højere kvalitet med lang levetid, siger Thomas Egelund, administrerende direktør hos Barker Jørgensens Maskinfabrik, til Børsen.
Målet er, at godt 60 procent af virksomhedens omsætning i 2015 skal komme fra asiatiske kunder.