23948sdkhjf

Færre besøgende på Automatik-messe

Tirsdag til torsdag har Brøndbyhallen summet af liv og glade messe-dage i forbindelse med årets Automatik-messe.

Nu er besøgstallet gjort op, og det endte på 2.042, og det er markant færre end de 2.914, der gik gennem tælleapparaterne i 2022.

Det ligger samtidig markant under niveauet fra før coronakrisen, hvor man generelt havde mere end 3.000 besøgende. I 2018 var der for eksempel hele 3.625 besøgende i Brøndbyhallen.

Tilfreds arrangør

Alligevel melder messearrangøren MCH, og tilfredse udstillere. Udstillerresponsen glæder direktør i MCH, Georg Sørensen, der i sin åbningstale fremhævede vigtigheden og værdien i at mødes.

- Jeg glæder mig meget over udstillernes positivitet og deres fremhævning af de faglige dialoger på messen. Det bekræfter os alle i det personlige mødes unikke evne til at bygge den personlige tillid og til at skabe både leads og løsninger, siger Georg Sørensen i en pressemeddelelse.

Messe med stor betydning

Hos Hans Følsgaard A/S er oplevelsen netop, at de besøgende er kommet med en stærk energi og et højt humør, og at der har været en stor åbenhed over for virksomhedens medbragte nyheder. Det har alt sammen været med til at skabe en virkelig god stemning.

- Store virksomheder som Novo Nordisk, Jorgensen og Beumer har besøgt messen, og det samme gælder spændende mindre virksomheder, og de er alle kommet med udvikling for øje. Mange beslutningstagere har indfundet sig, og generelt har der været virkelig mange kvalificerede besøgende. Det har været en fantastisk messe at deltage i, og den har været afgørende vigtig for vores næste skridt, så vi kommer helt sikkert tilbage næste gang, lyder det fra Søren Madsen, head of automation, Hans Følsgaard A/S.

Salg og rekruttering

Også hos Bila betragter man Automatik-messen som yderst relevant og vigtig - ikke mindst som jysk virksomhed, der hér får muligheden for at fortælle om sine produkter på Sjælland. Samtidig påpeges vigtigheden af, at messen også favner studerende.

- Messens besøgende har haft høj kvalitet og været de rigtige, og også skoleeleverne på tredjedagen er vigtige for os - dels fordi skolerne bruger de robotter, vi udstiller, dels fordi vi i branchen har brug for de unge mennesker, når de bliver et par år ældre. Rekruttering hører således også til formålene med vores tilstedeværelse på messen. Det gør salg naturligvis også, og i forhold til dette er vi ligeledes særdeles tilfredse - vi har fået rigtig mange leads i bogen, og det er fantastisk, konstaterer Brian Spetzler, product manager, Bila.

Kvalitet frem for kvantitet

Mange leads er det også blevet til hos Bosch Rexroth, der i det hele taget har nydt muligheden for at vise hele paletten af produkter frem - og tilmed har kunnet konstatere, at de besøgende samlet set har vist interesse for hele spektret.

- Stemningen har været rigtig god, og vi har fået en masse leads, så vi kan ikke være andet end tilfredse. De besøgende har generelt haft høj kvalitet, og det er jo netop kvaliteten og ikke kvantiteten, det kommer an på. De fremmødte har været de rigtige, hvilket har ført til mange spændende snakke med både nye og eksisterende kontakter - vi har endda afsluttet en ordre på vores ctrlX-servo, som vi har arbejdet på, og samlet set kan vi konstatere, at den fysiske messe lever i bedste velgående, smiler Sven Solgaard Andersen, account development manager, Bosch Rexroth.

Næste Automatik-messe finder sted den 8.-10. september 2026.

Artiklen er en del af temaet Automatik 2024.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125