PumPac fylder 25 år
Jyllinge-virksomheden har markedsført og solgt pumper, kompressorer og systemer til mange industrier i 25 år. Et godt gennemført generationsskifte sikrer fremtiden.
Henrik Christensen blev uddannet maskiningeniør i 1973, hvorefter han arbejdede som salgsingeniør i 15 år hos henholdsvis AB Pumpindustri og Scanpump, før han besluttede at blive medstifter af PumPac. Da virksomheden skulle beskæftige sig med pumper og pakninger, blev virksomheden døbt PumPac A/S.
I løbet af virksomhedens 25 år har man haft et godt og langvarigt samarbejde med mange af branchens producenter; Bornemann, Depac, Siemens, Vacuvane, Kenflo, Kral, Putzmeister og Düchting, for at nævne nogle, og de fleste driver man stadig agentur for.
Ejerskifte sikrer virksomheden
I 2010 begyndte Henrik Christensen at spekulere i ejerskifte, og han mødte Michael Andreasen via nogle projekter med magnetpumper. Grundlaget for et fremtidigt samarbejde var lagt, og ved årsskiftet 2010/2011 blev Michael Andreasen udnævnt til ny direktør hos PumPac.
Henrik Christensen er stadig tilknyttet virksomheden på konsulentbasis med fokus på ekspansion og nye markeder for virksomhedens produkter.
Michael Andreasen er uddannet akademiingeniør, maskinretning. Han har 23 års erfaring i branchen, heraf 10 år hos Inter-Pump og 10 år med egen virksomhed Dickow Pumper Danmark. Dickow agenturet medbragte han til PumPac. Jubilæet fejres på dagen den 1. april med festligheder for inviterede leverandører og samarbejdspartnere.
PumPac i dag og i fremtiden
PumPac markedsfører og sælger pumper, kompressorer og systemer til mange industrier så som: Affaldsforbrænding, kemisk industri, medicinalindustri, papirindustri, biobrændsel, kraftværksteknik, miljøanlæg, skibsfart, biogas anlæg, maskinbyggere, offshore og værftsindustri.
Nye tiltag fremover kunne blandt andet indebære mere prisvenlige standardløsninger af enkeltmærker, pakkeløsninger til fx kraftværker, intensiveret fokus på de store lokomotiver i dansk industri samt et øget fokus på offshore og sub-sea industri.
PumPac forventer, at de med nye kræfter til at afdække markedsmulighederne har potentiale til at fordoble forretningen.