Vækst i servicekontrakter hos Flextek
Flextek har gennem de sidste år fokuseret benhårdt på segmentet eftermarkedet. Satsningen har båret frugt, og antallet af indgående servicekontrakter er steget i et pænt tempo.
Siden maj i fjor har eftermarkedschefen heddet Mikael Milwertz. Han har 27 års erfaring i branchen for maskinleverandører – både som tekniker og leder. Afdelingen bliver ledet ud fra en enkel filosofi.
- Vi opererer ud fra sund fornuft og sætter kunden i centrum. Vi har nogle veluddannede og velforberedte teknikere, som kender kundernes maskiner. De er fokuserede, når de møder op hos kunden, forklarer Mikael Milwertz.
Der har været flot tilgang i antallet af servicekontrakter, og Flextek mærker tydeligt, at kunderne generelt har fået mere at lave.
- Mange af vores kunder har under krisen skåret ned på medarbejderstaben. Nu står de i den situation, at de mangler knowhow med hensyn til reparation og vedligehold på deres maskiner. Den kompetence køber de hos os. Andre kunder opsagde i forbindelse med krisen deres servicekontrakter, og mange af dem er nu vendt tilbage, erfarer Mikael Milwertz.