23948sdkhjf

Rolf Schmidt Industri Plast i eksportfremstød

Plastvirksomheden fra Kolding går nu målrettet efter en større markedsandel på det europæiske marked for fremføringssnegle og emnevendere.
En tilfredsstillende entré på det tyske marked i 2013 giver nu grobund for yderligere fokus på mulighederne i Europa. Virksomhedens twistere og fremføringssnegle benyttes i dag af mange producenter i fyldindustrien i Danmark og Tyskland. En oprustning af salgsaktiviterne skal nu bringe mere vækst til nichéområdet, fortæller direktør Flemming Andreassen:

- Vi er gearet til det, både i produktion og administration. Vi har referencerne, der kan understøtte budskabet overfor nye kunder og ved præcis, hvor vi kan skille os ud i forhold til vores europæiske konkurrenter, siger han og forklarer, at det er mange års samarbejde med markante aktører i segmentet, der har gjort virksomheden til en af de toneangivende på feltet:

- Vi lærer hele tiden af kundernes udfordringer. Derfor har vi en god fornemmelse af, hvad de står overfor i dagligdagen, uanset om det er i Frankrig eller Tyskland. Hygiejnekravene bliver for eksempel hele tiden skærpet, og det tager vores løsninger højde for. Når vi samtidig kan konkurrere på pris og levering, er tiden inde til at tage skridtet fuldt ud, fastslår direktøren og understreger, at medicinal- og maskinindustrien også bliver omfattet af de øgede aktiviteter på eksportsiden.

Opgradering af det visuelle design
Rolf Schmidt Industri Plast har netop produceret nyt markedsføringsmateriale målrettet det europæiske marked. Herunder også produktion af 3D-film, der viser de forskellige plastløsninger i aktion. En opgradering Flemming Andreassen mener, er en fornuftig investering:

- Vi får et helt nyt visuelt set-up. Især 3D-filmene giver en mere detaljeret beskrivelse af produkterne. Det er en øjenåbner, selv for fagfolk. Vi har booket plads på flere brancherelevante messer, og begynder på en af de største for bryggeribranchen, siger han og hentyder til Brau Beviale i Nürnberg, som sidste gang tiltrak over 32.000 besøgende.

Andreassen fortæller videre, at man tidligere har haft succes med messedeltagelse i Tyskland:

- Det kan gå begge veje, når man er på messe. For vores vedkommende har vi altid været glade for at deltage på messer syd for grænsen. De har givet ordrer og nye kunder, så den strategi holder vi fast i, slutter Andreassen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.33