23948sdkhjf

Lego satser på Østeuropa i 2008

Mens salget på mere traditionelle markeder som USA og Tyskland stagnerer, venter Lego et sandt boom i salget af legetøj i Østeuropa.
De nye markeder bliver stadig vigtigere for Lego, hvis ambitionerne om fortsat vækst skal imødekommes, og derfor kan det faktum, at 2007 har været et særdeles godt år i Rusland og Østeuropa få smilene frem i Billund. Det skriver EPN.

- Østeuropa er en af de helt store succeshistorier i år, og det ser ud til, at det har været et fantastisk år. Vi kan mærke, at levestandarden og købekraften stiger i regionen, og det giver gode vilkår for et legetøj som LEGO, udtaler Mads Nipper, koncerndirektør i LEGO, til EPN.

Også i fremtiden regner han med, at Østeuropa bliver en af de bærende kræfter i koncernens vækst. I de kommende år regner han med vækstrater på den gode side af 10 % i østlandene.

Generelt tror koncernchefen dog kun på en moderat vækst i 2008 – en udmelding der især begrundes i den svage dollarkurs samt stigende priser på råvarer.
Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093