Inox Stål investerer massivt i bearbejdningskapaciteten
Den østjyske stålgrossist udvidede sidste år tilbuddet i sit servicecenter med to fuldautomatiske saveanlæg. Formålet er komme tættere på kunderne.
- Kerneforretningen er at være stålgrossist, men den aktivitet, servicecenteret genererer, smitter af på kerneforretningen, siger administrerende direktør hos Inox, Henry Hansen, til Metal Supply.
I servicecenteret kan forretningens kunder få skåret, slebet og savet de rustfrie materialer, de bestiller. Og med investeringen i to nye fuldautomatiske saveanlæg øgede Inox kapaciteten i 2014.
Stadig råvaregrossist
Netop bearbejdningskapaciteten er, ifølge Henry Hansen, det, der differentierer Inox fra konkurrenterne. Men selvom servicecenteret udgør omtrent en sjettedel af aktiviteten, har Inox ingen planer om at bevæge sig for langt ind på underleverandørernes banehalvdel.
- Vi kan forælde det rustfrie stål, så kunden får den råvare, han ønsker. Men det er stadig en råvare, vi sender ud, understreger direktøren.
Den rustfristål-branche er udsat for stor priskonkurrence, og den strategiske tanke bag investeringerne er at blive en uundværlig samarbejdspartner i kundernes værdikæde.
- Kunden oplever, at vi kan mere end at tage et færdigt produkt ned fra hylden, siger Henry Hansen.