Netværk giver offshore-ordrer på Bornholm
Bornholms Elektromotor har landet en serviceordre på borerigge i Norge og Scotland.
Det samarbejde har nu åbnet helt nye døre for virksomheden Bornholms Elektromotor. Her har ejer Martin Randrup har oprettet virksomheden ”Service att Sea”, der målrettet sigter mod de internationale kunder indenfor offshorebranchen.
Det strategiske samarbejde og det netværk, der følger med Offshore Center Bornholm, har allerede nu udløst de første ordrer til det nye selskab. I første omgang er der tale om, at virksomheden har tegnet en serviceordre på tre borerigge. Det betyder, at ”Service att Sea” skal servicere de tre rigge hvert femte år i henholdsvis Stavanger i Norge og Invergorden i Scotland.
Dertil kommer en større ordre på leverance at komponenter til vindmølleindustrien. Der er allerede leveret godt 100 komponenter til de første to vindmøller, men forventningerne er store, da der er tale om en samlet vindmøllepark på godt 124 møller.
- Jeg er sikker på, at det, der har bragt os i spil, er det netværk, der har åbnet sig for os gennem de relationer, vi har fået via de øvrige partnere og aktiviteter i Offshore Center Bornholm. Jeg er godt klar over, at vi kun er en lille spiller og derfor lette at overse, men nu er der kommet fokus på os, og det vi kan. Det er blevet synligt, at vi er fleksible og kan arbejde hurtigt og professionelt – og så kan vi levere hver gang, fordi vi kan strække os længere end mange af de øvrige, fortæller ejer af Bornholms Elektromotor og Service att Sea, Martin Randrup.
Martin Randrup vurderer, at han alene med de nye ordrer i hus skal ansætte i hvert fald tre til fire medarbejdere, og at flere vil komme til, efterhånden som arbejdet i Offshore Center Bornholm øger synligheden af de bornholmske kompetencer hos internationale virksomheder.
- Jeg er meget optimistisk og har store forventninger til samarbejdet. For os har det meget hurtigt givet synlige resultater, og jeg er sikker på, at vi kan tiltrække langt flere, når rygtet spredes. Lige nu handler det om at holde tungen lige i munden og bevare fokus. Nu skal vi levere og bevise vores værd. Så skal flere nok komme til. Og ja, det betyder selvfølgelig, at vi skal ansætte flere mennesker. Vi er i dag ti medarbejdere, men allerede nu skal vi i gang med at finde de første tre til fire nye medarbejdere, og jeg har ingen grund til at tro, at udviklingen stopper her, lyder det fra en optimistisk Martin Randrup.
Samarbejde og netværk nytter noget, når målet er store internationale kunder. Det har Martin Randrup måttet sande. Hans virksomhed Bornholms Elektromotor har i mere end 20 år arbejdet med reparation og vedligeholdelse af installationer på skibe i og uden for Bornholm. Men navnet stod alene og var primært kendt på Bornholm, og set med internationale øjne klinger navnet ”Bornholms Elektromotor” ikke rigtigt. Derfor var det nødvendigt at etablere virksomheden Service att Sea for at øge synligheden hos de internationale kunder.
- Vores nye forretning giver mening i forhold til internationale kunder. Set med lidt humoristiske briller, så har vi arbejdet med det her i 20 år, men jeg har nok bare aldrig lige tænkt på, at det med et fint ord hedder ”offshore”,” tilføjer Martin Randrup og smiler.