23948sdkhjf

Netannoncer vinder frem

[i]Flere og flere annoncører anvender Internettet til deres annoncering. Der bruges ikke flere penge end før, i stedet fravælges de trykte medier.[/i]
I fjerde kvartal af 2003 havde de danske internetmedier en annonceomsætning på 89,8 mio. kr. Det er 46 pct. mere end omsætningen i tredje kvartal og 16 pct. højere end fjerde kvartal 2002, som havde den hidtidige rekord på 77,7 mio. kr, skriver JyllandsPosten onsdag.

De seneste tal fra Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM) viser, at den samlede omsætning for 2003 blev på 286 mio. kr., hvilket er en stigning på 18 pct. i forhold til året før.

- Det er dejligt at se den store vækst i annonceomsætningen. Det viser, at flere og flere annoncører tør satse på internettet som medie frem for eksempelvis de trykte medier. Samtidig er det et tegn på, at internettet er blevet "voksent" og ikke bare er et lille stedbarn, som andre ikke vil lege med, siger formanden for FDIM, Christian Peytz til JyllandsPosten.

Samtidig med væksten i annonceomsætningen på internet oplever de trykte medier et fald i annoncesalget.

Flere og flere vælger nu at annoncere på Internettet i stedet for de trykte medier.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081