23948sdkhjf

"Made in metal" skal tænde de unge

Næste års VTM-fagmesse handler også om at få fat i de unge.

Når dørene åbnes til VTM 2017 - Værktøjsmaskiner i Odense, så er et af målene at bruge messen som industriens vindue til de unge for at trække mere faglært arbejdskraft ind i industrisektoren.

Budskabet til næste generation er "Made in metal", og det er overskriften til et program bestående af lidt til øjne, ører og hænder.

Grundlæggende handler det om at få de unge til at forstå, at der indgår metal et eller andet sted i produktionen af alt omkring os.

Programmet arrangeres i samarbejde med SDE, UU Odense og Udvikling Fyn, og de unge på VTM vil blive introduceret for uddannelserne til industritekniker og værktøjsmager.

Arrangørerne vil guide de unge igennem til forståelsen af, at der er metal involveret i stort set alt, hvad vi omgiver os med for eksempelvis flyindustri og aerospace, bilindustri, offshore og vindindustri, marine, landbrugsmaskiner, medicinalindustri, specialmaskiner og maskinbygning.

- Men også i vores almindelige hverdag er vi omgivet af ting, hvor metal indgår i produktionen af disse, for eksempel ure, smykker, bestik, telefoner, lamper, legoklodser - ja stort set alt, lyder det fra arrangørerne. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078