23948sdkhjf

Knudsen Plast speeder time-to-market op

Hos sprøjtestøbevirksomheden Knudsen Plast får medicokunder deres eget "test og ramp-up center", som tilbyder et tag-selv-bord af ydelser og faciliteter, der effektiviserer hele processen.

Medico-virksomheder kæmper dagligt med tidsfaktoren, når nye produkter skal udvikles og introduceres til markedet. Fra et nyt produktkoncept bliver skabt, til det bliver sat i produktion, går der ofte mellem et til to år alt efter produktets kompleksitet, fortæller business development manager Frédéric Bernard hos Knudsen Plast.

- Udviklingstiden er kostbar og binder mange ressourcer, hvilket er kritisk for vores kunder, som typisk befinder sig på et stærkt konkurrencepræget marked med hyppige produktintroduktioner.

For at hjælpe kunderne med at reducere time-to-market har Knudsen Plast blandt andet etableret et helt nyt testcenter til 5 mio. kr., som er 100 procent dedikeret til kundens proces-udviklingsforløb.

- Med testcentret får kunden sit helt eget kontrollerede område stillet til rådighed for proces-udviklingen. Testcentret kan indrettes, så det nøjagtig passer til den enkelte kundes behov, og dermed fremmer vi procesudviklingstiden betydeligt, fortæller Frédéric Bernard.

Total kundetilpasset udvikling
Samarbejdet begynder med at definere succeskriterierne for hele processen.

- Sammen med kunden fastlægger vi tid, økonomi, kvalitet etcetera. Dernæst tager vi stilling til, hvilken maskinopsætning, der er den mest optimale. Her kan kunden vælge mellem tre forskellige løsninger: 1. Flytte sin egen maskine til Knudsen Plast. 2. Benytte en af vores eksisterende maskiner - eller 3. Lade Knudsen Plast indkøbe helt nye maskiner til opgaven og eventuelt integrere dem i et nøglefærdigt produktionsmiljø, oplyser Frédéric Bernard, og fortsætter:

- Ønsker kunden, at vi skal udvikle formværktøjet helt fra bunden, så gør vi det - typisk i samarbejde med danske værktøjsmagere. Står kunden derimod med et færdigt værktøj, men ønsker at vi skal stå for procesudvikling og validering, så er det her, vi sætter ind. Og ønsker kunden at gå videre med ramp-up og videre til volumenproduktion i renrum, er det det, vi tilbyder. Her kan kunden så vælge mellem produktion i Danmark eller i Slovakiet, hvor der kan opnås betydelige besparelser på produktion og logistik.

- Endelig kan kunden tilvælge en lang række ydelser, såsom implementering af automatiserede montagelinjer med brug af ultralydssvejsning, tampontrykning, limning, samling, pakning og forsendelse. Ønsker kunden på et tidspunkt at flytte sin produktion hjem igen eller hen et andet sted, står det ham frit for. Det er kunden, der bestemmer hele vejen.

Hurtigere time-to-market
- Succeskriteriet for os er at forstå vore kunders succeskriterier. Og her er time-to-market helt essentielt for vore kunder - og dermed for os. Vores konkurrenceevne bygger på en velsmurt organisation samt et højeffektivt produktionsmiljø med mere end 40 års erfaring inden for sprøjtestøbning af medicoprodukter, hvor der produceres på fabrikker i både Danmark og Slovakiet. Tilsammen med vores dygtige medarbejdere resulterer det i højkvalitetsprodukter til konkurrencedygtige priser. Vi gør alt for, at vores kunder kommer først over målstregen, slutter Frédéric Bernard.

   Knudsen Plast
  40 års erfaring med sprøjtestøbning af plastkomponenter til medicoindustrien.
  11.000 kvadatmeter produktionsmiljø.
  Produktion i både Danmark og Slovakiet.
  Etableret i Slovakiet siden 2007.
  75 sprøjtestøbemaskiner (1K og 2K støbning).
  Erfaring med 3K støbning.
  Lukketryk fra 25-500 T (støber emner ned til 0,006 gram og op til 500 gram).
  Optisk måling med 3D-scanner.
  Renrum Class 8 i Danmark (Class 7 i zoner).
  Kontrolleret område i Slovakiet.
  Samleautomater til montage.
  Ultralyds- og lasersvejsning.
  Tampon trykning.
  Specialdesignet robot- og håndteringsudstyr.
  Sterilpakning: MultiVac.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079