23948sdkhjf

Metal 2006: Underleverandører i netværk imødegår kinesisk konkurrence

Konkurrencen fra Kina skal overvindes med specialiserede underleverancer, logistik og ydelser med højt teknologiindhold. Det mener i hvert fald a.h. nichro Haardchrom A/S, Sur-Tech A/S og Sønderborg Fornikling A/S, der sammen har oprettet salgs- og udviklingsselskabet SurfCoat A/S, som du kan møde første gang på Metalmessen i Fredericia (stand 6719) den 1. - 5. maj 2006.

Underleverandører i netværk imødegår kinesisk konkurrence



a.h. nichro, Sur-Tech og Sønderborg Fornikling udfører alle overfladebehandling i underleverance for bl.a. de største danske industrilokomotiver.

Produktionen dækker dispersionsudfældninger, legeringsbelægninger, hårdkrom, mange typer metaloverflader i kobber, krom, nikkel, tin, zink samt el-polering, anodisering, hårdanodisering/Keronite mv.

Kvalitets- og dokumentationskrav fra disse industrilokomotiver har som spin-off løftet kvalitets- og vidensniveauet hos de tre producenter.

SurfCoat A/S er nu stedet, hvor dette løft skal fortsættes, forstærkes og forvandles til nye serviceydelser og ny produktion. Hos SurfCoat lægger man vægt på at være den bedste leverandør, der leverer den bedste løsning, som bygger på den bedste viden.

Direktør, Kristian Løkkegaard fra SurfCoat fortæller, at den bedste leverandør ud over SurfCoats ejere normalt også omfatter hele leverandørkæden, da overfladebehandlingens delopgaver bedst løses i tæt samarbejde med flere underleverandører; dvs. SurfCoat A/S er den fremtidige totalleverandør af overfladeteknologiske løsninger.

Om den bedste løsning siger Løkkegaard:

- Vi har erfaring for, at kunden opnår den bedste løsning, når vi deltager aktivt i kundens produktudvikling primært med rådgivning om overfladeteknologi, men også ved at overføre den bedste viden som kurser eller foredrag.

SurfCoats direktør fortsætter:

- At være den bedste kræver et solidt netværk, der skal plejes og passes. Netværkspleje, herunder kundepleje, er sammen med viden, kvalitet og logistik de vigtigste konkurrenceparametre SurfCoat besidder, og det er her slaget med den kinesiske masseproduktionsmaskine skal vindes.

Det er planen at hjemtage viden direkte fra DTUs ypperligste forskere gennem regelmæssige møder, projektarbejder, eksamensprojekter samt ansættelse af færdige kandidater enten hos SurfCoat og dens ejere eller i nye produktions-selskaber.

Kunder og leverandører plejes via møder og seminarer; jo mere viden om hinanden, desto større synergi, når en opgave skal løses.

SurfCoat satser på en kontrolleret udvikling. Det betyder, at SurfCoat i starten først og fremmest henvender sig til det danske marked, at ejernes rutiner for håndtering af forespørgsler bruges i uændret form og at totalleverancer og logistik er en disciplin i fortsat udvikling.

Rettidig omhu og rettidig levering er nøgleordene for SurfCoats arbejde.

Om SurfCoat A/S:
Surfcoat A/S er et nyt salgs- og udviklings- selskab, der i fællesskab ejes af Sur-Tech A/S, a.h. nichro Haardchrom A/S og Sønderborg Fornikling A/S.

SurfCoat A/S råder over 9.000 m2 produktionsareal geografisk placeret på produktionsvirksomhederne i Farum, Hvidovre, Sønderborg og Kiel.

Det totale antal medarbejdere er 65 personer, der omfatter 60 produktionsmedarbejdere og 5 administrative medarbejdere. SurfCoats knowhow er fordelt på 10 ingeniører, 35 fagudlærte håndværkere samt 20 andet personale.

SurfCoat A/S arbejder med overfladebehandling og har som opgave at sælge den bedste overfladebehandlingsløsning, at rådgive om valg af overflade- belægninger og at oplyse om, overvåge og implementere ny overfladeteknologi.


Kilde: Surfcoat A/S. http://www.surfcoat.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081