SP Group på rette spor
Plastkoncernen SP Group opnåede i 2005 bedre resultater end ventet. Udviklingen forventes at fortsætte, og koncernen tager nu fat på yderligere udbygning i Polen og Kina.
Væksten skyldes især to forhold. Salget af koncernens egne varemærker (Ergomat og TPI) er steget 40,6 % til 93,1 millioner kroner og et stigende salg til medico-kunder, drevet af især SP Medical, har skubbet koncernen i den rigtige retning.
Den restrukturering, koncernen indledte sent i 2004, har været en succes og givet den markant bedre driftsindtjening.
Koncernen forventer i 2006 en vækst i omsætningen på 4-8 % og et resultat før skat og minoriteter på 10-15 millioner kroner samtidig med at internationaliseringen fortsætter.
Aktiviteterne i Polen udvides med en sprøjtestøbefabrik og renrums-produktion til medico-kunder. I Kina udbygges kapaciteten, og eksporten fra Danmark øges.
Kilde: SP Group A/S. http://www.sp-group.dk