Metal Supply åbner døre
Rigtig mange virksomheder i jern- og maskinindustrien har for længst taget Metal Supply til sig. Portalen er en fast bestanddel af virksomhedernes hverdag, og det er blandt andet markedspladsen, indkøbsforum og nyhedsbrevet, der får ros og lovord med på vejen.
- Vi har især brugt indkøbsforum i jagten på nye leverandører. Da vi stod og manglede en ny flammeskærer, var jeg inde at kigge på Metal Supply og fandt Dansk Autogen Service, som vi i dag har et fast samarbejde med, fortæller indkøbschef Cai-Ove Jørgensen.
Medlemstallet på Metal Supply har rundet 440 og foruden Cimbria Manufacturing tæller medlemslisten også blandt andet Meca Danmark, der er en flittig bruger af især markedspladsen.
Meca har brugt systemet gennem de seneste par år og haft stor succes med at afsætte maskiner på markedspladsen.
- Det er utroligt effektivt at bruge markedspladsen på Metal Supply. F.eks. havde vi på et tidspunkt en drejebænk til salg for 32.000, og den blev solgt i løbet af 1½ time, fortæller salgskoordinator Lonny Borlund fra Meca i Hobro og fremhæver samtidig, at Metal Supply på den måde er langt at foretrække i forhold til indrykninger i et trykt medie.
Det er ikke kun markedspladsen, der har givet pote for Meca. Medlemskabet og virksomhedens profil på Metal Supply har også været med til at øge trafikken på Mecas egen hjemmeside. Faktisk har trafikken været så stor, at Meca i dag har valgt at øge budgettet til vedligeholdelse og opdatering.
- Jeg anbefaler gerne Metal Supply. Jeg brugte også systemet på min tidligere arbejdsplads og introducerede systemet i Meca. Metal Supply er et seriøst og velfungerende medie i forhold til mange andre på markedet, lyder skudsmålet fra Lonny Borlund.
Også salgschef Bjarne Lundorff fra Carl Hassing A/S har gode erfaringer med portalen og markedspladsen, hvor virksomheden f.eks. har haft held med at købe både brugte maskiner og restpartier.
- Jeg er begejstret for portalen, fordi den er både nem og overskuelig at bruge. Den er struktureret og fungerer optimalt – jeg scanner dagligt markedspladsen for de nyeste indrykninger, ligesom jeg er daglig læser af nyhedsbrevet, fortæller Bjarne Lundorff.
Nyhedsbrev rammer branchen
Det er ikke kun Bjarne Lundorff, der fremhæver nyhedsbrevet. Også Cai-Ove Jørgensen og Lonny Borlund har stor glæde af det daglige nyhedsbrev fra Metal Supply, og de nævner alle, at det giver en god daglig orientering og et samlende overblik over nyheder, konkurrenter og kollegaer i branchen.
Samtidig når virksomhedernes indrykninger på f.eks. markedspladsen i nyhedsbrevet ud til knap 4500 læsere, ligesom medlemmerne har mulighed for at indrykke deres egne nyheder om nye produkter eller lignende.
- Vi havde en produktnyhed med i nyhedsbrevet og halvanden time efter det var blevet sendt ud, begyndte det at ringe ind med forespørgsler. Blandt andet fik vi en meget stor ventilationsopgave i hus, fortæller salgskonsulent Kurt Dahl fra Turbovent Industri A/S, der er en af de virksomheder, der har benyttet sig af nyhedsbrevets store rækkevidde.
Metal Supply’s succes har for længst resulteret i en søsterportal, Wood Supply, og efter påske er Industri Supply, der står bag portalerne, parat med endnu en portallancering.
Den ny portal, Electronic Supply, henvender sig til elektronikindustrien og går i luften den 18. april.