Danfoss har høje ambitioner i Kina
Danfoss koncernen har store forventninger til dens årlige vækst i Kina. De satser på en årlig vækst på 50 procent for at kunne beholde sin førende position på markedet.
- Vi kan lære meget af kineserne – især omkring vækst. Vi ser gang på gang, at kinesiske virksomheder vokser ved at købe andre virksomheder eller ved at købe sig til et brand. Derfor er vi nødt til at vokse via opkøb for at øge vores markedsandele. Ellers kan vi ikke følge med nogle af konkurrenterne, fortæller Danfoss’ indkøbschef Nis-Peter Iwersen til dagbladet Børsen mandag.
Det er især vigtigt, at Danfoss får en god kontakt med myndighederne for at gøre kineserne mere miljø- og energibevidste, så de vælger energi-besparende løsninger.
Desuden skal Danfoss gøre sine produkter mindre komplekse for, at produkterne bliver billigere og passer bedre til det kinesiske marked.