23948sdkhjf

Går i offensiven for svenske kampfly

GripenDK Team har lanceret en kampagne, der skal skaffe øget støtte til Saab’s Gripen Next Generation, når Danmark skal anskaffe nye kampfly.
Med Center for Underleverandører i spidsen vil GripenDK Team nu forsøge at få politikere, erhvervschefer og fagforeningsfolk til at støtte det svenske fly i kampen mod Boeings Super Hornet og Lockheed Martins Joint Strike Fighter. Der sker i en ny kampagne, hvor netværkets 62 medlemsvirksomheder er blevet udrustet med breve og pressemeddelelser, som skal påvirke den lokale stemning. Blandt hovedargumenterne er, ifølge Berlingske Business, at et samarbejde med Saab vil kunne skabe langt flere danske arbejdspladser end de to konkurrenter.

- På et tidspunkt, hvor arbejdspladser nedlægges, mener vi som forening, at man dårligt kan tillade sig at se bort fra erhvervsvinklen, udtaler direktør for Center for Underleverandører, Knud Hareskov, til Berlingske Business.

Ikke alle bryder sig dog om kampagnen. Blandt kritikerne er Mikkel Vedby Rasmussen, der er leder af Dansk Institut for Militære Studier. Han påpeger, at antallet af arbejdspladser ikke skal være hovedargumentet, når der vælges nye kampfly, men i stedet bør det afgørende være flyenes evne til at beskytte danske soldater.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1