23948sdkhjf

Ny strategi for dansk eksport til Mellemøsten

Muhammed-tegningerne præger fortsat den danske eksport til de arabiske lande. Det får de danske virksomheder til at finde andre måder at komme ind i Mellemøsten på. Dansk Industri er fortrøstningsfuld, da eksporten stille og roligt bevæger sig i den rigtige retning.
Dansk erhvervsliv er fortsat ramt af Muhammed-krisen, selvom det er måneder siden den var på sit højeste.
Eksporten til de arabiske lande er stadig ikke tilbage på det sædvanlige niveau, men Dansk Industri mener, at det går den rigtige vej.

- Vi satser på at komme tilbage i de arabiske lande. Men det kan godt være, at det bliver en anden type eksport og markedsføring, hvor vi slår mere på vores kompetencer end på vores nationalitet. Måske skal vi satse mere på energi, miljø og sundhed - områder som Danmark er stærke på. Vi starter ikke noget nyt før i det nye år, men De Forenede Arabiske Emirater er afgjort et område, vi vil koncentrere os om, siger Marianne Castenskiold til Ritzau ifølge Fyens Stiftstidende.

Generelt er der kraftig fremgang for den danske vareeksport.

I juni 2006 rundede vareeksporten 50 milliarder kroner, hvilket er det højeste nogensinde. I forhold til året før er der tale om en vækst på næsten 7 milliarder kroner, fremgår det af de seneste tal fra Udenrigsministeriet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.09