23948sdkhjf

Net-analyse populært

Flere store danske virksomheder er begyndt at analyserer trafikken på nettet for at få større værdi ud af deres hjemmesider.
Mange danske virksomheder ved alt for lidt om, hvad de får ud af deres hjemmesider – og hvad de kan gøre for at gøre dem bedre.

Denne erfaring er blevet til levebrød for den lille danske IT virksomhed Instadia. Instandia hjælper i dag bl.a. så prominente virksomheder som Daimler Chrysler, Arla og Rockwool med at analysere deres hjemmesider, skriver Dagbladet Børsen.

Instadia har udviklet et analyseværktøj, som kan gå i dybden med brugeradfærden på virksomhedens hjemmeside, så virksomheden i real tid kan få svar på en stribe forretningsmæssige problemstillinger. I dag er bevidstheden om, at viden om e-handel og en virksomheds hjemmeside er helt essentielt, og det gøder jorden for Instadia.

Sådan var det ikke i virksomhedens første år, hvor alle dotcom-ulykkerne gav branchen et halvskidt ry. Man kan ikke komme tæt nok på hjemmesidens besøgende og se, hvordan de bruger sitet. Ellers er det ret svært at træffe de rigtige beslutninger,« siger Anders Jørgensen, som f.eks. fortæller at Instadia har analyseret fødevareproducenten Knorrs hjemmeside med det resultat, at effekten af virksomhedens hjemmeside og nyhedsbreve langtfra levede op til forventningerne.

Andre cases har handlet om optimering af kampagnebudget, re-design af bestillingsprocedure, generering af kundeemner og demografisk profilering af besøgende.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062