23948sdkhjf

Netværkssamarbejde fører tre virksomheder til succes

Termax A/S, NFI ApS og Yuksel Turntech A/S har indgået et samarbejde ved et godt gedigent jysk håndtryk. Samarbejdet betyder, at virksomhedernes kunder kan få lavet systemleverancer, der knytter de tre virksomheders spidskompetencer sammen.
Termax, NFI og Yeksel Turntech har indgået en gentleman-agreement, der går på, at de tre virksomheder hjælper og supplerer hinanden, når fælles kunder ønsker at få lavet systemleverancer, der inkluderer flere kompe-tencer.

Virksomhederne, der i to år har haft et godt tværfagligt samarbejde, oplevede på dette års Elmia-messe i Jönköping, Sverige, en stigende efterspørgsel på pakkeløsninger med kombinerede kompetencer fra de tre virksomheder.

Derfor ønsker virksomhederne nu at synliggøre deres samarbejde, der kan komme flere kunder til gode.

- Vi har samarbejdet i et par år efterhånden, hvor vi har hjulpet hinanden med leverancer, der krævede flere tværfaglige kompetencer. Sammen repræsenterer vi – NFI, Yuksel Turntech og Termax – flere kompetencer og det giver kunderne en hel, konkurrencedygtig pakke, siger Svend Peter Revsbeck, adm. direktør i Termax.

Han understreger samtidig, at samarbejdet virksomhederne imellem ikke er bundet op på nogen formel kontrakt.

God samarbejdsplatform uden fast kontrakt
Underleverandørvirksomheden Termax, der udfører et bredt udvalg af opgaver inden for stanseproduktion og værktøjsfremstilling, og Yuksel TurnTech, der er underleverandør med speciale i automatdrejede komponenter og systemer samt NFI, der tilbyder systemleverancer med udgangspunkt i CNC-drejede og fræste præcisionsemner, har sammen fundet en god samarbejdsplatform.

I samarbejdet kan parterne markedsføre hinanden, deltage på messer sammen og sågar tage imod ordrer fra fælles kunder uden, at det koster virksomhederne (kunderne) dyrt i hverken penge eller papirarbejde.

- Vi er et organiseret netværk, der ikke er bundet sammen i en fast kontrakt men med et godt jysk håndtryk. Vi er selvstændige virksomheder med hver vore spidskompetencer, som vi blot forener, når kunderne efterspørger det, forklarer Svend Peter Revsbeck og fortsætter:

- Netværket skal ikke være et bekosteligt led i fødekæden, men skal være en mulighed for kunden at forenkle sit indkøb ved at kunne rekvirere flere spidskompetencer fra samme sted. En synergieffekt for kunden, men samtidigt også for netværket, da kontaktfladerne bliver udvidet væsentligt i såvel bredden som i dybden. Det er ganske simpelt, siger Svend Peter Revsbeck.

Ønskes der yderligere information om samarbejdet mellem Termax A/S, Yuksel TurnTech og NFI ApS, kan det rekvireres hos de pågældende virksomheder på nedenstående websites:

www.termax.dk

www.yuksel.dk

www.nfi.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078