Henning Sands Maskinfabrik i eksportoffensiv
Den østjyske underleverandør skærper sin internationale profil med en ny eksportstrategi.
- Vi beholder Henning Sands Maskinfabrik som vores registrerede navn, men vi vil fremover bruge Sand Industries mere og mere aktivt på de internationale eksportmarkeder og i forbindelse med brochurer, brevpapir mv., forklarer salgschef Jørgen Bundgaard Randa.
Totalkoncept velegnet til eksport
Han kom til virksomheden vor ca. fire måneder siden fra et job i støberibranchen, og det er erfaringerne herfra, der nu skal bruges til internationaliseringen af Henning Sands Maskinfabrik.
- I støberibranchen har vi traditionelt været mere eksportorienterede. Jeg kan se, at mange af vores kompetencer hos Henning Sands Maskinfabrik kan bruges i udlandet, og det skal vi udnytte, lyder det fra Jørgen Bundgaard Randa.
- Vores alsidige kompetencer gør, at vi kan fungere som totalleverandør. Det stiller os stærk på eksportmarkederne, fordi vi så kan reagere hurtigt og springe mellemled over og herigennem konkurrere med lokale maskinfabrikker, uddyber han.
Eksportandel skal øges markant
Målet er at øge virksomhedens eksportandel fra det nuværende niveau tæt på nul til 20-30 % inden for tre år. I første omgang er der etableret aftaler med agenter i Sverige, Tyskland og Benelux, og det har allerede kastet ordrer af sig.
- Den første ordre har vi hentet i Sverige fra en virksomhed i medicinalindustrien, hvor vores totalkoncept er oplagt, slutter Jørgen Bundgaard Randa.
Udover navneforandringen har også logo og visuel profil fået en overhaling hos underleverandøren, ligesom man har lagt sidste hånd på den nye hjemmeside www.sandindustries.dk .