23948sdkhjf

Danske virksomheder udnytter ikke russisk potentiale

Manglende lokalkendskab og kulturelle og sproglige barrierer er de største grunde til, at danske virksomheder taber markedsandele i Rusland.
Rusland er et marked i vækst, og danske virksomheder vil hellere end gerne have del i denne vækst. Men ifølge Dansk Industri går virksomhederne ikke helhjertet ind i deres russiske satsninger. Det skriver Børsen i dag.

Først og fremmest skyldes de faldende markedsandele virksomhedernes manglende lokale tilstedeværelse.

- Vi har eksempler på virksomheder, der er tilfredse med en vækst på 5 eller 10 % om året. Men deres marked vokser måske 20 %, og det vil sige, at de reelt mister markedsandele. Den viden har de bare ikke fået, siger Dan Højgaard Jensen fra Dansk Industris kontor i Moskva til Børsen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125